۰

الجزایر، دوست آمریکا شد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۸
به گزارش عصر تعادل، در حالی که رئیس‌جمهوری آمریکا با صدور فرمان مهاجرتی در زمینه منع ورود شهروندان هفت کشور اسلامی به آمریکا موجب موجی از نارضایتی شده، پیام‌های اطمینان بخشی را به الجزایر فرستاده است.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا پیام‌های اطمینان بخشی را به الجزایر فرستاده و از آن به عنوان شریک استراتژیک مهم در برقراری روابط قوی با آمریکا در زمینه دیپلماسی، امنیت و اجرای قانون یاد کرده است.

بر اساس این بیانیه، الجزایر علی‌رغم تنش‌های موجود در کشورهای همسایه نظیر لیبی، سوریه، مصر و تونس با توجه به موج تاثیر بهار عربی اما باثبات باقی مانده است.

مقامات آمریکا نقش الجزایر را در بالا بردن سطح ثبات منطقه‌ای و تلاشش برای تقویت همکاری بین‌المللی در زمینه مبارزه با تروریسم ستوده‌اند به ویژه به دلیل همکاری واشنگتن و دولت جدید آمریکا با مقامات موثر لیبیایی که با وساطت دولت عبدالعزیر بوتفلیقه، رئیس‌جمهور الجزایر بوده است.

وزارت خارجه آمریکا اشاره کرد که الجزایر به عنوان یک عضو فعال در همایش جهانی علیه تروریسم است و ریاست کارگروهی درباره تقویت مبارزه با تروریسم را در منطقه ساحل برعهده دارد و علاوه بر آن به حمایت لجستیکی از عملیات صلح که سازمان ملل و اتحادیه آفریقا آن را انجام می‌دهند؛ می‌پردازد.

این بیانیه به بررسی روابط دیپلماتیک و اهمیت گفت و گوی سیاسی و نظامی جاری بین الجزایر و واشنگتن، تبادل سفرهای مهم طی دو سال گذشته، مانند گفت و گوی  استراتژیک بین دو کشور که در سال ۲۰۱۵ میلادی در واشنگتن برگزار شد، و نیز سفرهای مسئولان سیاسی و نظامی عالی رتبه آمریکا به الجزایر در سال ۲۰۱۶ میلادی پرداخت.

در این بیانیه تصریح شده است: الجزایر از مهمترین شرکای تجاری آمریکا در خاورمیانه و آفریقای شمالی است تا جایی که کشورها توافقنامه‌ای را در چارچوب تجارت و سرمایه گذاری امضا کرده‌اند که اصول مشترک روابط اقتصادی آنها را مشخص می‌کند.
کد مطلب : ۱۱۰۷۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.