۰

فدراسیون مسئول این محرومیت‌ها نیست

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۵
به گزارش عصر تعادل، محرومیت باشگاه‌های استقلال و تراکتورسازی به سوژه اول فوتبال کشور در روزهای اخیر تبدیل شده است. یکی از افرادی که دراین پرونده‌ها نقش پررنگی ایفا کرده و نوک پیکان انتقادات به سمت او بوده کسی نیست جز محمدرضا کسرایی رئیس کنونی روابط بین‌الملل سازمان لیگ که اختلافات بسیار زیادی هم با عادل فردوسی‌پور پیدا کرده است. کسرایی در گفت‌وگو با «شهروند» درباره این اتهاماتی که درباره اشتباه‌های احتمالی‌اش زده می‌شود، پاسخ داده است.

 محرومیت باشگاه‌های لیگ برتری توسط فیفا سروصدای زیادی در فوتبال ایران به راه انداخته است. خیلی‌ها روابط بین‌‌الملل فدراسیون و سازمان لیگ را مقصر چنین اتفاقاتی قلمداد می‌کنند.

درباره اتفاقات اخیر پرونده تراکتورسازی و محرومیت این تیم از نقل و انتقالات فیفا با این باشگاه نامه‌نگاری‌هایی انجام داده بود. مسئولان باشگاه تراکتور به خوبی می‌دانستند که روال پرونده شکایت حمزه یونس به چه شکل بود.

 اما سوال اصلی اینجاست که فدراسیون و سازمان لیگ چطور قرارداد بازیکنان باشگاهی که محروم بوده‌‌اند را ثبت کرده‌اند؟

درباره اتفاقات باشگاه استقلال و تراکتورسازی و محرومیتی که فیفا برای آنها در نظر گرفته به یک نکته باید اشاره کنم. این‌که طبق قوانین باشگاه‌ها موظف هستند سیستم تی‌ام‌اس خود را به صورت روزانه بررسی کنند تا در جریان آخرین شرایط نقل و انتقالاتی خود قرار بگیرد. به‌ویژه باشگاه‌هایی چون پرسپولیس و تراکتورسازی و استقلال و ... که شکایت‌هایی علیه آنها در فیفا مطرح شده است. باشگاه‌های تراکتورسازی و استقلال به خوبی می‌دانستند که از سوی فیفا محروم شده‌اند و فدراسیون و سازمان لیگ به هیچ عنوان مسئول محرومیت آنها نیستند.

 بعد از اتقافاتی که در مورد پرونده محرومیت باشگاه استقلال رخ داد،‌با توجه به اتفاقات قبلی باشگاه ملوان و ماجرای پاداش جام‌جهانی از سوی فیفا به باشگاه‌های لیگ برتری که در تیم‌ملی بازیکن داشتند،‌ حالا خیلی‌ها فکر می‌کنند شما مقصر اتفاقات اخیر هستید.

این چیزی است که عادل فردوسی‌پور و برنامه نود تلاش بسیار زیادی داشتند تا این‌طور وانمود کنند، من مقصر هستم. تهمت‌های بسیار زیادی در برنامه نود به من زده شده است. من یکی، دو روز نیست که وارد فوتبال شده‌ام. سال‌های‌سال است که به‌عنوان کارمند روابط بین‌الملل با فدراسیون و سازمان لیگ همکاری می‌کنم و ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا هم هستم. به اندازه کافی بیشتر از این آقایانی که تهمت می‌زنند کارم را بلد هستم. مطمئن باشید اگر اشتباهی انجام بدهم آن‌قدر جرات دارم که عذرخواهی کنم.

 در پرونده محرومیت باشگاه استقلال و اتفاقاتی که پیرامون تحریف نامه و ترجمه غلط نشان داده شد قبول دارید که اشتباه داشته‌اید؟

همان‌طور که گفتم فردوسی‌پور اتهامات دروغی را علیه من مطرح کرد. بنده در پرونده باشگاه استقلال هیچ خطایی مرتکب نشدم. مدیران این باشگاه با فیفا نامه‌نگاری انجام داده بودند و خودشان می‌دانستند کار به کجا کشیده است.

 پس چرا نامه‌ای که برای باشگاه استقلال از سوی دبیرکل فدراسیون ارسال شده بود، با نامه فیفا تفاوت داشت. این باشگاه محروم شده بود و در نامه فدراسیون ذکر شده بود برای جلوگیری از محرومیت‌های احتمالی اقدامات لازم را انجام بدهند!

اول این‌که روابط بین‌الملل وظیفه ترجمه کردن نامه‌های فیفا و afc برای باشگاه‌ها را ندارد. ما همیشه اصل نامه را برای باشگاه‌ها ارسال می‌کنیم و وظیفه ترجمه برعهده خودشان است. ما حتی جواب نامه باشگاه‌ها به فیفا و afc را هم ترجمه نمی‌کنیم و نامه انگلیسی دریافتی از باشگاه‌ها را برای این نهادها ارسال می‌‌کنیم.

 پس چرا در پرونده استقلال نامه به آن شکل برای باشگاه ترجمه شد؟

اگر در نامه اسدی به استقلال نوشته شد اقدامات لازم انجام شود تا از محرومیت‌های احتمالی جلوگیری شود، منظور این بود که اگر این باشگاه پول شاکی خود را پرداخت نمی‌کرد، محرومیت‌های سنگین‌تر برای آنها در نظر گرفته می‌شد.

 پس اصلا قبول ندارید که اشتباهی صورت گرفته است؟

به هیچ عنوان. چرا که حتی اگر این نامه‌نگاری از طرف فدراسیون صورت نمی‌گرفت، باشگاه استقلال خودش با فیفا رایزنی و مکاتباتی انجام داده و می‌دانست که محروم شده‌ است. برنامه نود قصد داشت به دلایلی که نمی‌خواهم این‌جا جزییات آن را شرح بدهم تقصیر را گردن فدراسیون بیندازد. فردوسی‌پور باز هم به بنده اتهام دروغ زد. خیلی‌ها به من گفتند که به خاطر این دروغ‌ها از او شکایت کنم. من فعلا چنین تصمیمی ندارم. اما اگر واقعا فردوسی‌پور بخواهد به رفتارهایش ادامه بدهد و اشتباهی بنده را مقصر جلوه بدهد و تهمت‌های آنچنانی بزند تا وجهه‌ام را خراب کند قطعا از او شکایت خواهم کرد! او باید به خاطر اشتباهش عذرخواهی کند!

 نکته قابل تأمل این است که چرا بعد از این اتفاقات از روابط‌ بین‌الملل فدراسیون جدا شدید؟

دیدم که بعضی از رسانه‌ها نوشته بودند که اخراج شده‌ام. من از همان ابتدا کارمند روابط بین‌الملل سازمان لیگ بودم. برای مدتی ماموریت و کارم را در فدراسیون انجام دادم. به خاطر برخی اختلافات درونی در روابط بین‌الملل فدراسیون از دبیرکل فدراسیون درخواست کردم به به سازمان لیگ برگردم. هیچ اخراجی در کار نیست.
کد مطلب : ۱۱۱۰۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.