۰

خوب و بد ترکیب جوان استقلال مقابل السد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۳
به گزارش عصر تعادل، ترکیب احتمالی استقلال در بازی با السد احتمالا به سمت جوان‌ها گرایش خواهد داشت. سرمربی استقلال راهی جز این انتخاب هم پیش رو ندارد. شاید اگر جباروف و تیموریان در استقلال بودند او از آنها در کنار جوان‌ها بهره می‌گرفت اما محرومیت از نقل و انتقالات میان فصل در نهایت باعث شده تا منصوریان روی همان بازیکنانی تمرکز کند که در 3 بازی اخیر اسباب پیروزی‌های چشمگیر تیمش را فراهم کرده‌اند. بدون تردید اگر منصوریان باز هم با آن ترکیب به سرمنزل مقصود برسد و السد را هم با جوان‌هایش از سد راه بردارد این ترکیب تا پایان فصل حفظ خواهد شد...

ترکیب جوان استقلال در 3 بازی اخیر هیچ راه چاره‌ای برای منصوریان باقی نمی‌گذارد تا در بازی مهم فردا شب مقابل السد باز هم شاکله اصلی تیمش را با همین بازیکنان جوان ترسیم کند. او از بازیکنانی در ترکیب اصلی استقلال بهره می‌گیرد که در نیم فصل اول تعداد بازی‌هایی که در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفتند بسیار کم است.

به یاد داریم که استقلال منصوریان در نیم فصل اول غالبا با برخورداری از بازیکنان باتجربه‌تر وارد صحنه می‌شد اما در نیم فصل دوم رویه تغییر کرد و سرمربی استقلال با تکیه بر بازیکنان جوان گام به عرصه رقابت گذاشت که نتیجه‌اش را هم برد.

در آستانه بازی حساس فردا شب اما یک پرسش مانند خوره به جان مان افتاده است.

 شاید حتی خود منصوریان را هم درگیر کرده باشد. سوال این است؛ آیا استقلال جوان منصوریان در مقابل تیم کاملا حرفه‌ای السد به مانند بازی‌های اخیر در لیگ برنده میدان بازی را ترک خواهد کرد؟ نیروی جوانی کاملا مرموز است و هیچ گاه با قاطعیت نمی‌توان گفت تیم در اختیار منصوریان السد را می‌برد یا در این بازی برخلاف دیدارهای اخیر به نتیجه نمی‌رسد.

استقلال اکنون در وضعیتی کاملا مبهم قرار دارد و هر احتمالی از ترکیبش می‌رود. آنچه استقلال منصوریان را در این بازی و با برخورداری از مردان جوانی همچون حسینی، زکی‌پور، حقدوست، نورافکن، برزای و حتی کاوه رضایی امیدوار می‌کند نیروی چشمگیر دوندگی است.

در واقع این حسن بزرگ تیم‌های جوان است که تحت هر شرایطی که باشند یک بازی پایاپای را انجام خواهند داد و بعید است که از نظر تنفسی مقابل السد کم بیاورند. ویژگی دیگر این تیم برخورداری از انگیزه‌های بسیار است. چیزی که بارها در روح و تن تیم‌های جوان دیده‌ایم. استقلال کنونی نیز همین وضعیت را دارد و تیم تحت فرمان علی منصور به یقین با انگیزه‌های بسیاری گام به میدان می‌گذارد.

حسینی - اگر در قلب خط دفاع استقلال قرار بگیرد - برای ابراز هر چه بیشتر توانایی‌ها و استعدادهایش گام به میدان می‌گذارد. میلاد زکی‌پور مساعی فراوانی در راه اثبات توانایی‌های خود دارد و او کوشش خواهد کرد تا جایگاه خود را در استقلال تثبیت کند. امید نورافکن نیز از این دسته مردان است.

او با گل‌هایی که در بازی‌های اخیر به ثمر رساند خود را به‌عنوان هافبکی گلزن و بسیار خطرناک در محوطه هجده قدم حریف هم به خوبی جا انداخته است. نورافکن هم پر از انگیزه و نشاط است. حقدوست نیز در دایره همین بازیکنانی قرار می‌گیرد که یحتمل با تمام قوا پا به ورزشگاه آزادی خواهد گذاشت. او را بازیکن آینده داری می‌بینیم. حقدوست اگر این بازی را عمیقا جدی بگیرد برای مدت زمانی طولانی خود را در ترکیب استقلال تثبیت کرده است.

بهنام برزای نیز در میان جوان‌های استقلال صاحب تجربه بیشتری است و شاید شماره 77 استقلال مرد گلزن بازی فردا شب لقب بگیرد. برای برزای گذر از سد مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع بلند قامت السد کار دشواری نخواهد بود. و در نهایت می‌رسیم به یکی دیگر از جوان‌های استقلال.

کاوه رضایی، مهاجمی که او هم به مانند این اسامی که بردیم سنش زیر 25 سال است. استقلال باید خیلی خوشحال باشد که در خط حمله اش بازیکنی قرار می‌گیرد که شرایط سنی مطلوبی دارد. کاوه اگر قدر بازی در استقلال را خوب بداند تا سال‌ها مرد اول این تیم خواهد بود.

او در کنار پنج بازیکن جوان دیگر ترکیب استقلال را در بازی فردا شب جوان می‌کنند اما قطع به یقین حضور پادوانی 33 ساله و مهدی رحمتی 36 ساله و خسرو حیدری 33 ساله و البته امید ابراهیمی و وریا غفوری 29 ساله تلفیقی از یک تیم جوان و با تجربه را تشکیل خواهند داد. این ترکیب اگر در بازی فردا شب لحاظ شود تا حدودی به سمت جوان‌ترها سنگین‌تر است و تنها مساله منفی این ترکیب ممکن است ناتوانی بازیکنان جوان استقلال با فشار حاصل از روی سکوها باشد.

تا به امروز این بازیکنان در مقابل حجم عظیمی از تماشاگران محک نخورده‌اند که این برخاسته از استقبال کم تماشاگران استقلال از بازی‌های این تیم است. اگر در طول فصل تماشاگران بیشتری به ورزشگاه آزادی می‌رفتند اکنون این بازیکنان جوان ظرفیت‌های بیشتری در مواجهه با خواسته‌های آنی تماشاگران داشتند اما چون استقلال کم تماشاگر بوده ممکن است واکنش‌های احتمالی هواداران تا حدودی بر اعصاب و روان بازیکنان جوان استقلال تاثیر بگذارد.

 البته منصوریان راه حل‌های لازم برای مهار فراز و فرود ناشی از تب و تاب سکوها را در اختیار دارد او می‌تواند با انجام کارهای ذهنی بازیکنانش را آماده و مهیای روز بازی با السد کند.
کد مطلب : ۱۱۱۰۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.