۰

چرا آبی ها شایسته قهرمانی در لیگ برتر هستند؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۵
به گزارش عصر تعادل،هفته ای که گذشت، روزهایی بسیار مهم برای تعیین عنوان قهرمان لیگ برتر در فصل جاری بود. چلسی ابتدا در آنفیلد به مصاف لیورپول رفت و 5 روز بعد در خانه از توپچی ها پذیرایی کرد و زمانی که سوت پایان دیدار این تیم با آرسنال نواخته شد، قابل درک بود که چلسی قهرمان فصل جاری لیگ برتر خواهد شد و هیچ تیمی نیز به اندازه آنها لایق کسب این عنوان نیست.

اگرچه شاید آنچه در دیدار برابر لیورپول رخ داد بهترین نمایش شاگردان کونته در هفته های اخیر نبود، اما بی شک آنها در مسیر بازگشت به لندن از نتیجه حاصل شده رضایت داشتند.

اما در دیدار شنبه برابر توپچی ها در لندن یک باردیگر شاهد ارائه نمایشی فوق العاده ای از سوی چلسی بودیم. آنها یک بار دیگر ثابت کردند که قادر به ارائه نمایشی برای کسب 3 امتیاز هر مسابقه ای هستند و در توصیف تیم کونته باید اعتراف کرد که چلسی قدرتمندتر، بزرگ تر و بهتر ازدیگر رقبای مدعی خود درلیگ برتر هستند. زمانی که جشن قهرمانی آنها در ماه می برگزار شود، احتمالا کسی در مورد شایستگی آنها برای کسب این عنوان بحثی ندارد.

گل اول دربی را می توان شمایلی از آنچه تیم کونته در فصل جاری ارائه می دهد قلمداد کرد. موسس و پدرو، دو ستاره احیا شده چلسی باز هم ترکیب فوق العاده ای در سمت راست تشکل داده و دیگو کاستا نیز تاثیر بسزایی در به ثمر رسیدن این گل داشت.

ضربه سر مهاجم خشن چلسی بعد از برخورد به تیر دروازه در مقابل آلونسو قرار گرفت که مصمم تر از والکات و بالاتر از بیرین به دنبال به ثمر رساندن گل اول این دیدار بود. گرچه بسیاری پرش بلند آلونسو را خطا تشخیص داده اند، اما بیرین نیز ضعف مفرط خود در نبرد تک به تک در مقابل بازیکنی که از لحاظ فیزیکی در شرایط فوق العاده ای نیست را نشان داد.

حضور آلونسو در ترکیب چلسی را باید یکی از اثرات  مثبت شکست سنگین دیدار رفت در ماه سپتامبر برابر آرسنال دانست. شکستی که آنتونیو کونته را مجاب به ایجاد انقلابی در ترکیب آبی ها و استفاده از سیستم 3-4-3 کرد که این مدافع اسپانیایی را باید یکی از ستون های اصلی اجرای این روش از سوی چلسی قلمداد کرد.

اما با آغاز نیمه دوم، ادن هازارد باز هم شانس خود را برای کسب عنوان بهترین بازیکن لیگ جزیره افزایش داد و گل فوق العاده ای که روی یک حرکت فردی دیدنی به ثمر رساند، تا حدودی پیروزی چلسی را تضمین کرد.

کنترل توپ فوق العاده در میانه میدان، حرکت مستقیم به سمت دروازه به قصد گلزنی و خارج کردن کوکولین از جریان بازی با قدرت بدنی، ستاره بلژیکی را در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد و در لحظه آخر نیز دیگر کاری از دست پتر چک در مقابل ضربه هازارد از فاصله نزدیک بر نمی آمد تا در فصلی که تماشاگران لیگ جزیره بارها شاهد به ثمر رسیدن گلهای فوق العاده ای بودند، حرکت هازارد از بخت بالایی برای کسب جایزه بهترین گل فصل برخوردار باشد.

اشتباه نابخشودنی پتر چک در دفع توپ و ضربه دیدنی سسک فابرگاس از پشت محوطه را باید "گیلاس روی کیک" برای نمایش فوق العاده شاگردان کونته محسوب کرد. گرچه معمولا به ندرت شاهد چنین اشتباهاتی از سوی سنگربان باتجربه توپچی ها بوده ایم، اما حتی گل ژیرو نیز تاثیری در روند مسابقه نداشت و تکلیف آن مدت ها قبل از اتفاقات لحظات پایانی بازی مشخص شده بود.

البته هنوز آزمون های دشوار چلسی به پایان نرسیده و دیدار برابر دو قطب بزرگ شهر منچستر، سفر برای دیدار با برنلی، اورتون و استوک در برنامه بازی های این تیم  باقی مانده که بسیاری از تیم های به ظاهر ضعیف تر لیگ جزیره، روزهای دشواری را برای بزرگان رقم زده اند.

اما در هفته های اخیر به کرات ثابت شده که چلسی نه تنها تیمی شایسته در قامت یک صدرنشین، بلکه بی شک باکیفیت ترین و قدرتمندترین تیم این روزهای فوتبال انگلیس است و زمانی که جام قهرمانی فصل جاری به کونته و بازیکنانش اهدا شود، کمتر کسی وجود خواهد داشت که آنها را شایسته فتح این عنوان نداند.
کد مطلب : ۱۱۱۰۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.