۰

​کرملین: فاکس نیوز عذرخواهی کند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
به گزارش عصر تعادل، سخنگوی کرملین با اشاره به مصاحبه شبکه خبری "فاکس نیوز" با رئیس‌جمهوری آمریکا و "قاتل" خطاب شدن پوتین توسط مجری این برنامه، خواستار آن شد تا فاکس نیوز عذرخواهی کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) به خبرنگاران گفت، فاکس نیوز باید به دلیل اظهارات "غیر قابل قبول" مجری برنامه‌اش علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه عذرخواهی کند.

این سخنان جنجالی در مصاحبه ترامپ با بیل اورایلی، مجری سرشناس شبکه خبری فاکس نیوز مطرح شد. ویدئوی کوتاهی از این مصاحبه منتشر شد که در آن اورایلی درباره احساس ترامپ به پوتین سوال می‌کند.

ترامپ در پاسخ گفت: «من به او احترام می‌گذارم. خب من به افراد بسیاری احترام می‌گذارم اما این بدان معنا نیست که من با آنها همراه می‌شوم.» مجری فاکس در واکنش گفت که پوتین "قاتل" است چرا که شماری از روزنامه‌نگاران و مخالفان دولت را به قتل رسانده اما ترامپ بدون آنکه از این سخنان تعجب کند،‌ با قاطعیت گفت: «قاتلان زیادی هستند. ما هم قاتلان زیادی داریم. خب فکر می‌کنید کشور ما خیلی بی‌گناه است؟»

ترامپ در دسامبر ۲۰۱۵ هم در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی اظهارات مشابهی مطرح کرد. او آن زمان درباره اتهام پوتین برای کشتن روزنامه‌نگاران گفت: «او کشورش را اداره می‌کند و دست‌کم یک رهبر است؛ درست بر عکس آنچه ما در کشورمان داریم. او بهتر از اوباماست.»

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفته بود: «همانطور که شما می‌دانید، گمان می‌کنم کشور ما هم کشتارهای زیادی دارد. اقدامات دیوانه‌واری اکنون در سراسر جهان انجام می‌شوند؛ کشتارهای زیاد، دیوانگی‌های زیاد.»

طبق گزارش کمیته روزنامه‌نگاران، ۳۶ روزنامه‌نگار از سال ۱۹۹۲ در روسیه به قتل رسیدند که ۲۳ مورد از این قتل‌ها از دور اول ریاست جمهوری پوتین در سال ۲۰۰۰ است. معروفترین این روزنامه‌نگاران، آنا پولیتکوفسکایا بود که سال ۲۰۰۶ زمانی که روی پرونده شکنجه در چچن تحقیق می‌کرد، به ضرب گلوله کشته شد. با این حال مدرکی دال بر دست داشتن عوامل دولتی در این کشتارها به دست نیامده است.

سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: از نظر ما چنین کلماتی از طرف کمپانی فاکس تی‌وی غیر قابل پذیرش و توهین‌آمیز است و صادقانه می‌گوییم که خواستار عذرخواهی چنین شرکت مورد احترامی هستیم.
کد مطلب : ۱۱۱۱۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.