۰

30 درصد ساختمان‌های پایتخت غیرایمن است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۸
به گزارش عصرتعادل، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با بیان این‌که ۳۰ درصد ساختمان‌های پایتخت غیرایمن است از ضرورت بازنگری در فرآیندهای صدور مجوز ساخت و ساز به‌عنوان عامل مهم و تاثیرگذار در ارتقای کیفیت نام برد.

اسماعیل خیرآبادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ برای آن‌که بتوانیم سطح ایمنی ساختمان‌ها را ارتقای دهیم چاره‌ای جز اصلاح فرآیندهای صدور مجوزهای ساخت و ساز نداریم.

وی تاکید کرد: در سازمان برنامه و بودجه مجموعه‌ای تحت عنوان "پدافند غیرعامل، ایمنی و کاهش خطر" وجود دارد که بهتر است برای افزایش ایمنی از مشاوره‌های آنها استفاده شود.

وی توضیح داد: مشاوران این مجموعه بازنشستگان آتش‌نشانی هستند و در مقوله مربوط به ایمنی سازه‌ها بهتر است از تجربه آنها بهره‌ ببریم.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تاکید بر این که ایمنی ساختمان‌ها شامل سه دسته بلند، زیر6 طبقه و کوچه‌های فرعی است که پیشنهاد می‌شود یک نقشه جامع برای ایمن‌سازی این قبیل ساختمان‌ها تهیه شود.

خیرآبادی با یادآوری این‌که سازمان پدافند غیرعامل محله‌های پرجمعیت تهران را شناسایی کرده است، گفت: 30 درصد ساختمان‌های پایتخت غیرایمن هستند.

وی با ابراز امیدواری در خصوص ارتقای ایمنی ساختمان‌ها به وسیله اصلاح فرآیندها گریزی هم به مباحث مطرح شده در خصوص ایمنی ساختمان پلاسکو و علاء‌الدین زد و افزود: ساختمان علاءالدین سال 74 با طراحی مطابق بر آیین‌نامه 2800 وقت ساخته شده و مورد تایید سازمان نظام مهندسی است.

وی با اشاره به تخریب طبقه هفتم این مجتمع تصریح کرد: رییس سابق سازمان نظام مهندسی خواستار ارائه نقشه تخریب این طبقه از سوی شهرداری شده بود تا تخریب طبقه هفتم بر اساس اصول مهندسی انجام شود.
کد مطلب : ۱۱۱۱۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.