۰

پیام‌رسان های داخلی جایگزین خارجی ها می شوند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۲
به گزارش عصرتعادل، رییس مرکز ملی فضای مجازی، سید ابوالحسن فیروزآبادی امروز در مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات ، راه اندازی این شبکه را موفق‌ترین دستاورد دولت یازدهم دانست و به نظام هایی که در شبکه ملی اطلاعات پیگیری می‌شود اشاره کرد که بحث خودگردانی مدیریت، خودمختاری در طراحی فنی، حکمرانی در شبکه، توسعه در بلوغ شبکه، بومی سازی فناوری، داشتن رصد متمرکز، شبکه‌های مستقل اختصاصی و مدیریت و مهندسی ترافیک داخلی به نحوی که شبکه در هر شرایط خاص کشور به کار خود ادامه دهد از این جمله است.
 
 شبکه‌های پیام‌رسان داخلی تا سال آینده جایگزین شبکه های خارجی می شوند

رییس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر لزوم ملی بودن خدمات کاربردی اظهار کرد: «در راستای شبکه ملی اطلاعات، خدماتی از جمله ایمیل و پیام رسان‌ها، موتورهای جست‌وجو باید ملی باشند. بنابراین امیدواریم ظرف یک سال آینده پیام رسان‌های داخلی جایگزین پیام رسان‌های خارجی شوند.»

فیروزآبادی همچنین با اشاره به لزوم ارائه خدمات سلامت در شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: «در حال حاضر در اکثر کشورها بدون الزامات فرهنگی ما، نظام سلامت شبکه وجود دارد، بنابراین در کشور ما نیز نباید همه شهروندان از یک نوع شبکه و اینترنت استفاده کنند و باید برای طبقات خاص و سنین خاص خدمات مناسبی داشته باشیم.»
کد مطلب : ۱۱۱۱۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.