۰

تشبیه جالب سردار سلیمانی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۹
به گزارش عصرتعادل،"همان روزها سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه با حضور میان رزمندگان جبهه مقاومت که در عملیات نصر۲ شرکت داشتند، کار آنان را به کندن درب قلعه خیبر تشبیه کرد".
سال گذشته در چنین روزهایی عملیات راهبردی جبهه مقاومت در شمال غرب شهر حلب به ثمر نشست و دو شهر نبل و الزهرا که از ژوئن 2012 در محاصره تروریست‌های تکفیری بود، آزاد شدند. پیچیدگی‌های جغرافیای منطقه چنان بود که کمتر کسی تصور می‌کرد این عملیات با کمترین تلفات و با چنان سرعتی به نتیجه برسد.

عملیات «نصر2» در آخرین ساعات 11 بهمن 94 آغاز شد. وضعیت میدانی منطقه در این برهه زمانی بسیار خاص و پیچیده بود. قسمت شرقی حلب در اشغال تکفیری‌ها بود و آنها از طریق جاده حلب ــ تل رفعت ــ اعزاز به‌طور مستقیم و به‌راحتی با ترکیه در ارتباط بودند. منطقه عملیاتی نصر، مرکز فرماندهی و لجستیک «جبهه النصره» و گروه‌های مرتبط با آن بود و در واقع فرماندهی النصره در این منطقه ارتباط بسیار فعالی با اتاق عملیات «هاتای» در جنوب ترکیه داشت و در واقع تحت امر آن عمل می‌کرد. اتاق عملیات‌ هاتای از اواخر سال 2012، با حضور افسران آمریکایی، انگلیسی، سعودی و ترکیه شکل گرفته و در آن افسران اسرائیلی نیز تحت پوشش افسران آمریکا حضور دارند. وظیفه این اتاق بررسی وضعیت میدانی سوریه و هماهنگ‌سازی، مدیریت و تجهیز نیروهای تروریستی در سوریه است. در طول این دوران اتاق فرماندهی جبهه النصره تحت امر اتاق عملیات هاتای قرار داشت ولی به‌دلیل ملاحظاتی که آمریکایی‌ها داشتند این ارتباط ذیل دو عنوان «احرار الشام» و «جیش الاسلام» صورت می‌گرفت.
 
جشن اولین سالروز آزادی نبل و الزهرا با حضور مردم این دو شهر

عملیات از منطقه دویرالزیتون و باشکوی آغاز و با پیشروی به‌سمت حردتنیان، بیانون و در نهایت معرسة الخان ادامه یافت و نیروهای محاصره شده در نبل و الزهرا نیز وارد عمل و موفق شدند در معرسة الخان با نیروهای عمل کننده از باشکوی، دست الحاق دهند. عملیات طی روزهای بعدی نیز در شمال نبل و الزهرا ادامه یافت و مناطقی مانند مایر و کفین به تصرف جبهه مقاومت درآمد تا مناطق آزادشده نبل و الزهرا از امنیت بیشتری برخوردار شوند.

نبل و الزهرا پیش از هجوم تروریست‌ها 70 هزار نفر جمعیت داشتند که بیش از نیمی از آنها مجبور به ترک خانه‌های خود و آوارگی شدند اما 30 هزار نفر باقی‌مانده علی‌رغم شرایط سخت و طاقت‌فرسا حدود 4 سال ــ 44 ماه ــ در برابر هجوم و حملات تروریست‌ها مقاومت کردند و اجازه سقوط این دو شهر کوچک را ندادند. تروریست‌ها حداقل هر دو ماه یک بار، عملیاتی گسترده برای تصرف این دو منطقه انجام می‌دادند که هر بار با شکست مواجه می‌شد.
 
جشن اولین سالروز آزادی نبل و الزهرا با حضور مردم این دو شهر

مسئله عملیات نصر از چنان اهمیت راهبردی‌ای برخوردار بود که ریاض مدعی شد می‌خواهد به سوریه نیروی پیاده اعزام کند و اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز از این ادعا استقبال کرد، ادعایی که هیچ‌وقت عملیاتی نشد و هدفی جز روحیه دادن به تروریست‌ها و عملیات روانی علیه جبهه مقاومت نداشت.

مهم‌ترین دستاورد این عملیات قطع ارتباط مستقیم و سهل الوصول تروریست‌ها در شهر حلب با ترکیه بود. اگرچه تروریست‌ها همچنان از طریق ادلب با ترکیه در ارتباط بودند اما این دو راه هرگز قابل قیاس نبود. راه پیشین که با عملیات نصر بسته شد، بسیار سریع‌تر، راحت‌تر و عملیاتی‌تر بود.
 
جشن اولین سالروز آزادی نبل و الزهرا با حضور مردم این دو شهر

همان روزها سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه با حضور میان رزمندگان جبهه مقاومت که در عملیات نصر2 شرکت داشتند، کار آنان را به کندن درب قلعه خیبر تشبیه کرد، تشبیهی که آن روزها معنای آن چندان روشن نبود، اما رخدادهای دو ماه پیش سوریه به‌روشنی مشخص کرد چرا وی از چنین تشبیهی استفاده کرد.
 
جشن اولین سالروز آزادی نبل و الزهرا با حضور مردم این دو شهر

آذر ماه امسال ــ کمتر از یک سال پس از عملیات نصر2 ــ نیروهای مقاومت پس از هفته‌ها نبرد طاقت‌فرسا و خانه به خانه، قسمت شرقی حلب را از وجود تروریست‌ها پاک کردند، عملیاتی که کمر تروریست‌های اجاره‌ای در سوریه را شکست و اراده جبهه مقاومت را بر آنان در زمین نبرد و میز مذاکره تحمیل نمود.

دیروز مردم نبل و الزهرا طی مراسمی اولین سالگرد این پیروزی بزرگ را گرامی داشتند. تصویر امام راحل، امام خامنه‌ای و سیدحسن نصرالله کنار بشار اسد در این جشن مردمی، پیام‌های بسیاری دارد. این روزها که مصادف است با دهه مبارک فجر، شعاع این انفجار نور تا فراسوی مرزهای ایران اسلامی رفته است. جار و جنجال‌های امروز غرب و اذناب منطقه‌ای آن نیز ناشی از همین پیروزی‌های پی‌درپی و چشمگیر است.

منبع: تسنیم
کد مطلب : ۱۱۱۱۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.