۰

پاکستان: با ایران روابط دوستانه داریم

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۹
به گزارش عصر تعادل،سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد که کشورش روابط دوستانه و همه جانبه با ایران دارد و این روابط در آینده عمق، گسترش و استحکام بیشتری خواهد یافت.
 
'نفیس زکریا' عصر پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود تاکید کرد: طبق رویکرد مورد تاکید نخست وزیر پاکستان، روابط دوستانه با تمام همسایگان از جمله ایران از مهم ترین اولویت های پاکستان است و این کشور خود را متعهد به تلاش برای گسترش و استحکام هرچه بیشتر این روابط می داند.

** اعلام آمادگی کشورها برای حضور در اجلاس سران 'اکو'

وی با اشاره به اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی 'اکو' که قرار است روز 11 اسفندماه به میزبانی اسلام آباد برگزار شود، گفت: اکثر کشورهای عضو اکو آمادگی خود را برای حضور در این اجلاس سران اعلام کرده اند.

این سخنگو افزود: 'ارتباط میان کشورها با هدف توسعه و آبادانی بیشتر 'شعار اصلی این اجلاس خواهد بود.

کشورهای جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان اعضای سازمان اکو هستند.

** نشست مسکو درباره مسایل افغانستان هفته آینده برگزار می شود

نفیس زکریا همچنین اعلام کرد که مسکو هفته آینده (27 بهمن ماه جاری) میزبان نشستی با موضوع کمک به حل مسایل افغانستان خواهد بود و از پاکستان نیز برای حضور در این نشست دعوت شده است و پاکستان هم ضمن استقبال از برگزاری این گونه نشست ها و تعهد خود نسبت به کمک صلح و ثبات افغانستان، در نشست مسکو حضور خواهد یافت.

رسانه های رسمی روسیه روز گذشته اعلام کردند که نشست شش جانبه مسکو درباره موضوع افغانستان روز 27 بهمن ماه جاری با حضور روسیه، ایران، پاکستان، افغانستان، چین و هند برگزار خواهد شد. اگرچه از آمریکا برای شرکت در این نشست دعوت نشده است، اما مقامات روس اعلام کرده اند که اگر آمریکا بخواهد درخصوص حل مسایل منطقه، با قدرتهای منطقه ای همکاری سازنده داشته باشد، درهای نشست مسکو به روی واشنگتن باز خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان همچنین به سفر روز گذشته معاون وزیر انرژی روسیه به اسلام آباد اشاره کرد و گفت که این سفر با هدف گفت و گو در خصوص قرارداد میان دو کشور در زمینه طرح احداث خط لوله گاز شمال-جنوب(از لاهور تا کراچی) انجام شد. وی گفت: مذاکرات بین دو کشور در خصوص این طرح به خوبی درحال پیشرفت است.

نفیس زکریا همچنین اشاره کرد که همکاری های دفاعی میان پاکستان و روسیه بخش مهمی از همکاری ها دو کشور است.

این سخنگو در ادامه نشست خبری خود، اعلام کرد که دور آتی کنفرانس 'قلب آسیا' با موضوع افغانستان در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.
کد مطلب : ۱۱۱۷۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.