مجردی: ایران در والیبال صاحب سبک شده

22 بهمن 1395 ساعت 9:24

کارشناس والیبال با اشاره به استفاه از تجربیات کولاکوویچ در زمان حضور در تیم ملی گفت: مهم‌ترین مسئله حمایت از بازیکنان جوان و انتقال آن‌ها به رده‌های بالاتر است.


به گزارش عصر تعادل،کارشناس والیبال با اشاره به استفاه از تجربیات کولاکوویچ در زمان حضور در تیم ملی گفت: مهم‌ترین مسئله حمایت از بازیکنان جوان و انتقال آن‌ها به رده‌های بالاتر است.

کیوان مجردی درباره انتخاب کولاکوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال اظهار کرد: از نظر فنی و عملکرد کولاکوویچ در ایران که نمی‌توان اکنون نظر داد. اما کارنامه‌ای که وی با خود دارد نشان می‌دهد که می‌تواند به والیبال ما کمک کند. وی چند سال سرمربی صربستان بوده است و در سال‌های حضورش، این تیم رنکینگ بسیار مناسبی را در بین تیم‌های والیبال دنیا داشت. من نیز امیدوارم همین روند را در ایران هم بتواند ادامه دهد. البته در شرایط کنونی بازیکنان ما دیگر آماتور نیستند که هماهنگی مربی و بازیکن طول بکشد. منظورم این است که بازیکنان ما در سطح ملی و لیگ کاملا حرفه‌ای هستند و باید با مربی جدید هم  برخورد حرفه‌ای داشته باشند و در سریع‌ترین زمان هماهنگی بین دو طرف ایجاد شود.

وی ادامه داد: از نظر مدیریتی هم معتقدم مربیان بلوک شرق در ایران به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند و زود با شرایط جدید خود هماهنگ می‌کنند. نمونه اخیر، حضور ستکوویچ در سال‌های قبل در ایران است که در آن زمان توانست نقاط قوت و ضعف و ویژگی‌های اخلاقی و فنی بازیکنان ایران را بشناسد و به والیبال ایران کمک کند.

این کارشناس والیبال با اشاره به ضعف تیم ملی در برخی پست‌ها و نیاز به بازیکنان جدید و جوان گفت: در شرایط حاضر مهم‌ترین مسئله تعامل با جوانترهاست. در سال‌های اخیر ما در رده‌های باید عملکرد مناسبی نداشتیم. منظورم از عملکرد کسب نتایج خوب یا بد نیست، بلکه منظور از موفقیت در رده‌های پایه، انتقال بازیکنان جوان و آماده به رده‌های بالاتر است که فکر می‌کنم ما در این زمینه زیاد خوب کار نکرده‌ایم. معتقدم هم فدراسیون و هم سرمربی جدید باید این مسئله را در راس کارهای خود قرار دهند تا با حمایت از جوانان، انگیزه را در آن‌ها بالا ببریم و با کنترل و مدیریت همه جانبه از نیروی جوان به پیشبرد والیبال کمک کنیم و به کسب عنوان در المپیک امیدوار باشیم.

وی ادامه داد: در پست دریافت کننده قدرتی و لیبرو مشکل خاصی نداریم. در پست پشت خط زن هم بعد از بازگشت شهرام محمودی و حضور امیر غفور تا حدودی خیال‌مان راحت است. اما مهم‌ترین چالش در پست پاسور است. هرچند سعید معروف 4 سال و یا بیشتر هم می‌تواند در این سطح والیبال بازی کند اما بهتر است در این زمان که وی کاپیتان و پاسور تیم ملی است چند پاسور جوان و آینده‌دار در کنار وی باشد تا از لحاظ تکنیکی از این بازیکن بزرگ تجربه کسب کنند. پست سرعتی زن و دفاع وسط هم معتقدم نقطه قوت تیم ملی ایران است.

مجردی در پایان به حضور دستیاران ایرانی در کنار کولاکوویچ اشاره کرد و گفت: به نظرم حضور دستیاران ایرانی کنار سرمربی جدید یکی از شروط فدراسیون بوده است. نه تنها دستیاران و کمک‌های وی باید ایرانی باشد بلکه در اردوها نیز باید تعدادی مربی جوان حضور یابند تا از تجربیات وی استفاده کنند. در مورد سیچلو هم باید بگویم که وی کاملا آدم معقولی است و با توجه به شناخت زیاد از والیبال ایران می‌تواند به رشد این رشته کمک کند. معتقدم سیچلو باید در ایران بماند. ما از وی می‌توانیم در رده‌های پایه و امید استفاده کنیم.


کد مطلب: 111839

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/111839/مجردی-ایران-والیبال-صاحب-سبک-شده

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir