۰

جنبش عدم تعهد اقدامات امریکا علیه ایران را محکوم کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۰
جنبش عدم تعهد اقدامات امریکا علیه ایران را محکوم کرد
به گزارش عصر تعادل، در بیانیه رئیس دفتر این جنبش آمده است:
۱-  جنبش عدم تعهد  در راستای موضع اصولی خود مبنی بر محکومیت هرگونه اعلام  یا وضع اقدامات تحمیلی یکجانبه علیه کشورهای عضو جنبش که بر خلاف منشور ملل متحد و حقوق بین الملل صورت می‌گیرد، تصمیم اتخاذ شده از سوی دولت ایالات متحده در روز سوم فوریه (۱۵ بهمن ماه) در تحریم کردن نهادها و اتباع جمهوری اسلامی ایران را مردود می‌داند.
۲-  جنبش عدم تعهد ضمن محکومیت اقدام اخیر امریکا، حمایت قاطع خود از حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال سیاسی جمهوری اسلامی ایران را در راستای مصوبات اجلاس باندونگ اعلام می‌دارد. در این ارتباط دفتر هماهنگی جنبش بر لزوم احترام به حقوق بین الملل بویژه اصول و اهداف مصرحه در منشور ملل متحد و اعلامیه اصول حقوق بین الملل راجع به روابط و همکاری دوستانه بین کشورها بر اساس منشور تاکید می‌کند.
۳-  جنبش عدم تعهد با اعلام حمایت و همبستگی با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در مردود دانستن این تحریم‌ها و در راستای مواضع اصولی خود از دولت ایالات متحده امریکا می‌خواهد از این چنین اقدامات تحمیلی که بر خلاف حقوق بین الملل بوده، دست کشیده و تحریم‌هایی را که برخلاف منشور ملل متحد و رویه‌ها و اصول حاکم بر روابط میان کشورها است و همچنین در تضاد آشکار با دیالوگ و فهم سیاسی میان ملتها است، لغو کند.
۴-  جنبش عدم تعهد به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به اجرای کامل برجام که به تایید قطعنامه ۲۲۳۱  شورای امنیت رسیده است، اذعان کرده و در این رابطه از کلیه  کشورها درخواست می‌کند که از اجرای برجام حمایت کرده و از انجام اقداماتی که اجرای تعهدات پذیرفته شده تحت برجام را تضعیف کند، خودداری کنند.
کد مطلب : ۱۱۲۰۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.