۰

انفجار شدید در لابراتوار تولید مواد مخدر صنعتی

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۳
به گزارش عصر تعادل، یک لابراتوار تولید مواد مخدر صنعتی در جنوب غرب تهران دچار انفجار شد. ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت ٢٣:١١ چهارشنبه گذشته با دریافت گزارش شهروندان مبنی بر شنیده‌شدن صدای مهیب و انتشار دود سفید و گردوغبار در محدوده محل انفجار، بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ١٢ و گروه هزمت ویژه مقابله با حوادث خطرناک و مواد شیمیایی را به شهرک مرتضی‌گرد رهسپار کرد. 
 
جواد مرادزاده، افسر آماده منطقه چهار عملیات آتش‌نشانی تهران، گفت: پس از بررسی محل مشخص شد در گوشه‌ای از یک باغ تالار به مساحت تقریبی سه هزار مترمربع ظاهرا فرد یا افرادی اقدام به برپایی لابراتوار تولید شیشه کرده بودند که بنا بر دلایل نامعلومی ناگهان این مکان با صدای مهیبی دچار انفجار شد و درپی آن هم دود سفیدی تمام محدوده آن را فرا گرفت به طوری که بنا بر اظهار اهالی محل، تنفس را برای آنان مشکل کرده بود. وی درادامه افزود: برای روشن‌شدن علت انفجار و مواد تشکیل‌دهنده خواستار حضور نیروهای ویژه هزمت در محل شدیم که با حضور آنان و بررسی محل حادثه معلوم شد بر اثر فعل‌وانفعالات شیمیایی ناگهان تجهیزات و مواد اولیه تولید مواد مخدر شیشه دچار انفجار شده است.
 
این افسر آماده آتش‌نشانی که به اتفاق نیروهایش در محل حضور یافته بود، تصریح کرد: آتش‌نشانان با پوشیدن لباس‌های مخصوص وارد محل حادثه شده و به بررسی آن پرداختند و سپس به خنثی‌سازی مواد موجود مشغول شدند. وی با اشاره به اینکه در این حادثه به کسی صدمه جانی نرسید، خاطرنشان کرد: محل حادثه پس از ایمن‌سازی آن از سوی آتش‌نشانان، برای انجام اقدامات قانونی تحویل عوامل انتظامی منطقه شد.
کد مطلب : ۱۱۲۰۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.