۰

​چالش‌های سمن‌های جوانان با سازمان ثبت شرکت‌ها

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۳
​چالش‌های سمن‌های جوانان با سازمان ثبت شرکت‌ها
به گزارش عصر تعادل، رضا حجتی گفت: بر اساس قانونی که دهه ۸۰ تصویب شده ولی اکنون به اجرا درآمده است، تمام اشخاص حقوقی باید مراودات مالی‌شان در سامانه متعلق به سازمان برنامه و بودجه ثبت شود. زمانی که سمن‌های جوانان شناسه ملی نداشته باشند نمی‌توانند اقدامات مالی خود را ثبت کنند، بدین ترتیب اکنون ذیحساب‌ها مانع کمک‌های دولتی به سمن‌ها می‌شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان به عنوان سمن‌های رسمی و شخصیت‌های حقوقی پذیرفته نشده‌اند یعنی سازمان ثبت شرکت‌ها سمن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد. ما در حال پیگیری‌های لازم برای حل این مشکل هستیم البته در صورت تلاش دولت، مساله حل خواهد شد.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان توضیح داد: هیات وزیران در سال ۸۴ بر اساس تفاهم نامه‌ منعقد شده بین وزارت کشور و سازمان ملی جوانان - که همه حقوق آن به وزارت ورزش و جوانان منتقل شده است- صدور مجوز برای سازمان‌های مردم نهاد جوانان را به عهده وزارت ورزش و جوانان گذاشت اما متاسفانه این مصوبه به رسمیت شناخته نمی‌شود.

حجتی در پایان با اشاره به فعالیت دست‌کم ۱۵۰۰ سازمان مردم نهاد جوانان در سطح کشور هشدار داد: آنان نمی‌توانند کوچکترین کمکی را از دولت دریافت کنند. این وضعیت مانع تلاش و مشارکت اجتماعی جوانان است اگر به این سازمان‌ها توجه لازم نشود،از بین می‌روند.
کد مطلب : ۱۱۲۰۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.