۰

امید نه چندان زیاد دی‌میستورا و آیرو به مذاکرات آتی ژنو

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۴
امید نه چندان زیاد دی‌میستورا و آیرو به مذاکرات آتی ژنو
به گزارش عصر تعادل، استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه در پاریس گفت: اوضاع در غوطه شرقی دمشق خطری احتمالی علیه آتش‌بس و مذاکرات آتی ژنو است. ما با روس‌ها و ترکیه‌ای‌ها صحبت کرده و از آن‌ها خواستیم به کنترل اوضاع در آنجا کمک کنند چراکه این مساله احتمالا به فروپاشی مذاکرات و آتش‌بس منجر خواهد شد.

دی‌میستورا ابراز امیدواری کرد که مخالفان سوریه تا روز یکشنبه هیئتی متحد برای شرکت در مذاکرات ژنو تشکیل دهند؛ هیئتی که شامل تعداد مساوی از نمایندگان سیاسی و نظامی باشد.

وی گفت: من قبلا گفتم که قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت اختیاراتی را به فرستاده ویژه می‌دهد نه برای اینکه انتخاب کند بلکه برای اینکه تصمیم نهایی را درباره لیست هیئت‌ها بگیرد اما این گزینه‌ای است که امیدوارم مجبور به استفاده از آن نشوم.

آیرو نیز گفت: مساله مهم این است که مذاکرات ژنو دارای اعتبار باشد و تمامی طرف‌ها با حسن نیت مذاکرات بیایند چراکه ما تجاربی ناامیدکننده داشته‌ایم. سال گذشته در ژنو لجبازی نظام سوریه موجب شد مذاکرات ادامه نیابد. به نظرم در سایه اقدامات نظام سوریه نشست آتی مخالفان و نظام سوریه ناامید کننده باشد.

قرار است مذاکرات صلح سوریه در ژنو ۲۰ فوریه برگزار شود.
کد مطلب : ۱۱۲۰۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.