۰

صادق زیباکلام:حضور مردم در راهپیمایی دیروز مهر تأیید بر پیشانی اصول گرایان نیست

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۷
به گزارش عصرتعادل،صادق زیباکلام در روزنامه «قانون» نوشت: با اشاره حضور مردم در راهپیمایی دیروز، معتقد است: شكوه این راهپیمایی به منزله تأیید نظام است و نظر مردم در قبال اصولگرایان همان‌گونه كه صندوق‌های رأی در دو انتخابات قبل نشان داد، زیاد مطلوب نیست.

حضور با شكوه مردم در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن‌ماه پیام‌های مختلفی برای مسئولان كشور و دشمنان خارجی ما به همراه داشت. یكی از پیام‌های این حضور برای دشمنان خارجی نظام است که در روزهای اخیر اقداماتی را انجام داده‌اند. پیام حضور مردم به مناسب این مراسم، این است كه تعداد قابل توجهی از مردم ایران، این نظام را قبول دارند اما طرفداری مردم از نظام جمهوری اسلامی به معنای رضایت از سیاست‌های اجرایی مسئولان و دست‌اندرکاران در داخل و خارج از كشور نیست.

اگر مسئولان كشور حضور مردم در راهپیمایی و تأیید انقلاب را به مثابه تأیید سیاست‌های خود بگیرند، اشتباه بزرگی است كه توسط آن‌ها در این بازه زمانی رخ می‌دهد. بنابراین باید گفت حمایت و بیعت مردم با انقلاب به معنای تصدیق و تأیید تمام سیاست‌های داخلی و خارجی مسئولان نیست. این روزها یكی دیگر از اشتباهاتی كه در كشور ما رخ می دهد، مصادره كردن مناسبت‌های ملی است.

ما شاهد آن هستیم جناح‌های سیاسی كه قدرت تبلیغاتی وسیعی را در كشور دارند (صداوسیما، مجلس و تریبون‌های نماز جمعه به دست آن‌هاست) این مناسبت‌ها را به نوعی مطرح می‌كنند كه گویی مردم در حال حمایت از آن‌ها هستند. اما واقعیت این نیست و آن‌ها باید بدانند كه مردم نظر خودشان را در برابر شما، در انتخابات ۲۴ خرداد سال ۹۲ نشان دادند و در ادامه هم اگر تردیدی باقی مانده بود در هفت اسفند سال ۹۴، این موضوع را دوباره ثابت كردند و رأی خود را به طرف مقابل شما اختصاص دادند. اگر اصولگرایان و تندروها سعی می‌كنند كه این راهپیمایی را مصادره كرده و به نوعی اعلام كنند كه حضور مردم به معنای حمایت از آن‌هاست، سخت در اشتباه هستند.

باید گفت كه شكوه این راهپیمایی به منزله تأیید نظام است و نظرشان در قبال اصولگرایان همان‌گونه كه صندوق‌های رأی در دو انتخابات قبل نشان داد، زیاد مطلوب نیست.

در همین راستا یكی دیگر از پیام‌هایی كه می‌توان از شكوه حضور مردم در راهپیمایی برداشت كرد، ضرورت موضوع آشتی ملی است، مردم با حضور همه جانبه در این مراسم نشان دادند در فضایی كه موضوع حفظ نظام مطرح می‌شود با یكدیگر متحد و منسجم هستند.
کد مطلب : ۱۱۲۱۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.