۰

گله یک پیشکسوت موسیقی نواحی از جشنواره فجر

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۴
گله یک پیشکسوت موسیقی نواحی از جشنواره فجر
به گزارش عصر تعادل،پهلوان خداداد زنگشاهی - قیچک‌نواز - در گفت‌وگو با خبرنگار، درباره نحوه برگزاری بخش موسیقی نواحی در جشنواره فجر اظهار کرد: ما برای اجرای شعر حماسی حداقل به نیم ساعت وقت نیاز داریم؛ اما از ما خواستند فقط در مدت زمان ۱۰ دقیقه، موسیقی بلوچی را اجرا کنیم. در حالی که در این زمان محدود یک شعر حماسی را نمی‌توان اجرا کرد.
او درباره مقایسه بخش موسیقی نواحی جشنواره فجر با دیگر جشنواره‌هایی که در این حوزه برگزار شده است، توضیح داد: جشنواره‌هایی که علی مغازه‌ای و درویشی برگزارکننده آن هستند، بسیار خوب است. حق‌الزحمه بیشتری به ما می‌پردازند و هزینه رفت‌وآمد ما را هم می‌دهند.
زنگشاهی همراه تاج‌محمد جنگی‌پور - دونلی‌نواز - و فاروق رحمانی - پژوهشگر موسیقی بلوچ - در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر قطعاتی را در تالار رودکی اجرا کردند.
این نوازنده پیشکسوت بلوچ پیش از این نیز به ایسنا گفته بود: با ما برای حضور در جشنواره فجر قرارداد نبستند. نوه‌ام نوازنده ساز دُهلک است و باید در جشنواره فجر گروه ما را همراهی می‌کرد؛ اما چون جشنواره بودجه نداد، نتوانستیم او را با خود بیاوریم و مجبور شدیم بدون او اجرا کنیم.
در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر بخشی با عنوان «پنج اقلیم» برای حضور هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی در نظر گرفته شد که هنرمندانی از گیلان، خراسان شمالی، بلوچستان، بندر ترکمن، آذربایجان و استان البرز به صحنه آمدند و هر کدام به مدت ۱۰ دقیقه موسیقی منطقه خود را اجرا کردند. همچنین از این هنرمندان به‌عنوان پیشکسوتان موسیقی نواحی تقدیر شد.
کد مطلب : ۱۱۲۲۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.