۰

پیام رئیس جمهور ونزوئلا به رهبر معظم انقلاب

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۷
به گزارش عصر تعادل، رییس‌جمهور بولیواری ونزوئلا، از طرف دولت و ملت این کشور فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهور و هیات دولت و همچنین مردم ایران تبریک و تهنیت گفت.

 در پیام تبریک وزارت خارجه ونزوئلا آمده است :نیکولاس مادورو موروس، رئیس جمهور بولیواری ونزوئلا از طرف دولت و ملت این کشور سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به  آیت الله علی خامنه ای ،حسن روحانی رئیس جمهور و هیئت دولت و همچنین مردم بزرگوار ایران تبریک و تهنیت می گوید .

این روز تاریخی یادآور قیام مردمی که در سال ۷۹ ۱۹میلادی به نظام پادشاهی در این کشور پایان داد . قیامی که به نمادی انقلابی برای همه ملت هایی که برای آزادی ، حاکمیت و استقلال در برابر تعرضات امپریالیسم مبارزه می کنند، تبدیل شد.

فرمانده هوگو چاوز، روابط راهبردی و برادرانه ای را با ایران برقرار کرد که این روابط از سوی نیکولاس مادورو با توسعه روابط دوجانبه و همکاری مشترک در صحنه بین الملل که این همکاری به وزنه ای در برابر قدرت های امپریالیست هژمونیک تبدیل شده ، مستحکم تر شد.

ونزوئلا و ایران شریک هم در اوپک بوده و هر دو  عضو جنبش نم می باشند و در خصوص اصول چندجانبه گرایی ،حقوق بین الملل و مخالفت با یکجانبه گرایی که حاکمیت کشورها را تهدید می کند ، هم نظر  هستند .

 ونزوئلا در کنار ملت ایران این روز تاریخی را جشن می گیرد و تهدیدات جهانی علیه اصول و ارزش های اسلامی را رد می کند و بر آمادگی خود برای ترویج گفتگوی محترمانه بین تمدن ها تاکید می کند .

 ونزوئلا بر اراده خود برای تحکیم پیوندهایی که روابط برادرانه را میان ملت های مستقل تقویت می‌کنند، تاکید  کرده  و تعهد و اراده راسخ خود را برای تقویت همکاری‌ها با  ایران به منظور ایجاد جهانی چند قطبی، چند جانبه و عدالت گستر و مملو از صلح در جهت منافع ملت ها تجدید می نماید.
کد مطلب : ۱۱۲۲۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.