۰

کسبه پلاسکو برای دریافت وام مراجعه نکرده اند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۷
به گزارش عصر تعادل، محمدرضا جمشیدی افزود: بعد از حادثه پلاسکو قرار شد دبیرخانه ای از بانک های  خصوصی، شورای هماهنگی بانک های دولتی و بانک مرکزی برای اختصاص وام ۳۰۰ میلیون تومانی به اصناف ساختمان پلاسکو تشکیل شود.

وی افزود: قرار شد این دبیرخانه در هماهنگی با اتاق اصناف ایران به کسبه ساختمان پلاسکو که معرفی نامه اتاق اصناف را همراه داشته باشند وام ۳۰۰ میلیون تومانی اعطا کند.

دبیرکل کانون بانک های خصوصی کشور افزود: بانک تجارت به عاملیت همه بانک های خصوصی و دولتی قرار است این تسهیلات را در اختیار صاحبان صنف پلاسکو قرار دهد اما تا امروز هیچ یک از این کسبه درخواست و یا شکایتی در این باره نداده اند.

جمشیدی با بیان اینکه دریافت این تسهیلات نیاز به بوروکراسی و کاغذ بازی خاصی ندارد گفت: فقط کافیست معرفی نامه اتاق اصناف و تاییدیه استقرار در محل جدید را بیاورند تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود به دلیل سود ۱۸ درصدی این تسهیلات اصناف پلاسکو تمایلی به دریافت آن ندارند گفت: سازمان برنامه و بودجه به طور شفاهی قبول کرده که ۹ درصد این سود را بپردازد و البته هنوز به طور کتبی ابلاغ نشده است.

دبیرکل کانون بانک های خصوصی کشور افزود: اگر این اصناف به بانک مراجعه کنند تا دریافت دستور کتبی قرارداد ۱۸ درصدی بسته می شود تا اگر سازمان برنامه و بودجه به تعهد خود عمل کرد سود ۹ درصدی بپردازند و الا اگر این سازمان برخلاف وعده اش عمل کرد همه سود ۱۸ درصد بر عهده خود کسبه خواهد بود.
کد مطلب : ۱۱۲۴۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.