۰

اصلاح قانون "ایجاد صندوق حمایت از فرصتهای شغلی معلولان" همچنان در حال پیگیری

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۸
اصلاح قانون "ایجاد صندوق حمایت از فرصتهای شغلی معلولان" همچنان در حال پیگیری
به گزارش عصر تعادل،حسین نحوی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار، گفت: درحال حاضر یک میلیون معلول در کشور وجود دارد که در انتظار دریافت خدمات از بهزیستی هستند این درحالیست که ممکن است یک معلول برای دریافت خدمات از بهزیستی در چند حوزه پشت نوبت باشد، برای مثال 150 هزار معلول هم برای دریافت مستمری پشت نوبت قرار دارند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی همچنین ضمن اشاره به طرح مراقبت از منزل با بیان آنکه برآورد می شود 200هزار معلول نیازمند دریافت این خدمات باشند گفت: تامین منابع مالی برای پوشش این افراد نیازمند توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه است و به همین دلیل مذاکراتی را با سازمان برنامه و بودجه در حال انجام داریم.
نحوی نژاد در ادامه عنوان کرد: سازمان بهزیستی درحال حاضر 9 هزار معلول را تحت پوشش طرح مراقبت در منزل دارد.
وی در ادامه از پیش بینی 860 میلیارد ریال اعتبار برای تهیه وسایل کمک توانبخشی معلولان در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: امسال 500 میلیارد ریال اعتبار تهیه وسایل کمک توانبخشی معلولان است؛ این درحالیست که اعتبارات موردنیاز تهیه وسایل کمک توانبخشی معلولان در سال یکهزار و 600 میلیارد ریال است.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی همچنین از در نظر گرفتن ردیف بودجه جداگانه برای حوزه بهداشت و خرید اعضای مصنوعی دست و پا با همکاری سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: در حال حاضر 2هزار و  200 مرکز توانبخشی بخش غیردولتی در کشور فعالیت دارند که به 110 هزار معلول خدمات ارائه می کنند.

نحوی نژاد همچنین از پیگیری اصلاح قانون ایجاد صندوق حمایت از فرصت های شغلی ویژه جامعه معلولان نیز خبر داد و افزود: به این قانون از سوی شورای نگهبان ایرادهایی گرفته شد و اکنون در مجلس در دست پیگیری است درحالیکه با تصویب و راه اندازی این صندوق، چالش بهزیستی با بانک ها رفع می شود و این سازمان پررنگ تر به حوزه ارائه خدمات اشتغال معلولان ورود خواهد کرد.
وی در پایان با بیان آنکه در حال حاضر 90 درصد جامعه معلولان در خانه نگهداری می شوند، گفت: توانمندسازی این قشر از برنامه های اصلی سازمان بهزیستی است و تحقق آن با مشارکت تشکل های مردمی در حوزه های مختلف ممکن خواهد شد و اکنون 100 تشکل مردمی با سازمان بهزیستی در این حوزه همکاری دارند.
 
کد مطلب : ۱۱۲۴۴۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.