۰

آکادمی «کیا» زیر ذره بین رسانه‌های آلمانی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۴
به گزارش عصر تعادل، استفان وایت که مربی نونهالان هامبورگ است، در روزهای اخیر به دیدار دوست و یکی از اسطوره‌های باشگاه یعنی «مهدی مهدوی کیا» رفت تا کار بازیکن سابق ایران را در این کشور مورد بررسی قرار بدهد.

وایت همچنین گزارشی را از دیدارش از باشگاه آکادمی کیا نوشته است. در این گزارش آمده است: «آخر هر هفته‌ افراد زیادی به ورزشگاه‌ها می‌روند و رسانه‌ها توجه زیادی به فوتبال می‌کنند. فوتبال در حال‌ حاضر یک تجارت بزرگ محسوب می‌شود. هر کودک و نوجوان آلمانی امیدوار است بتواند یک فیلیپ لام و یا یک باستین شواین‌اشتایگر جدید باشد؛ پول زیادی را به دست بیاورد و به محبوبیت زیادی نیز برسد.»

در ادامه این گزارش آمده است: «در ایران به نظر می‌رسد آکادمی این نخستین اتحادیه و آکادمی است که منحصرا به فوتبال پایه می‌پردازد. به همین خاطر در اواخر سال ۲۰۱۶ به تهران رفتم. مهدوی کیا از من دعوت کرده بود. او را کاملا می‌شناسم چراکه در تیم‌هایی همچون بوخوم، هامبورگ و فرانکفورت در بوندسلیگا بازی کرده بود. مهدی در سال ۲۰۱۵ باشگاه فوتبالی‌اش را تاسیس کرد که به نام «اف سی کیا» معروف است. این باشگاه در جنوب شرق تهران واقع شده است و منحصرا درباره فوتبال پایه است. افراد از سراسر کشور به این آکادمی می‌آیند تا زیر نظر مربیان بتوانند آرزوی فوتبالیست شدن خودشان را بر آورده کنند.»

استفان وایت آورده شده:‌«پروژه‌ آکادمی کیا در ایران منحصر به فرد است. در باشگاه‌های دیگر نیز کار روی آکادمی و پرورش بازیکنان نونهال وجود دارد اما امکاناتی که در این باشگاه وجود دارد، با باشگاه‌های دیگر متفاوت‌های زیادی دارد. البته با مقایسه با باشگاه‌های آلمانی و ایرانی می‌توان به امکانات متفاوتی اشاره کرد. در فوتبال آلمان بسیار ‌دقیق و با جزییاتی بسیار بالا، بهترین امکانات را برای فوتبالیست‌های نوجوان فراهم می‌کنند. با این حال تیم اف سی کیا توانسته است در چند سال گذشته پیشرفت خوبی داشته باشد و کسب پیروزی در دیدارهای دوستانه برابر تیم‌های آکادمی همچون بایرن مونیخ، اشتوتگارت و هامبورگ نشان دهنده موفقیت این باشگاه بوده است. اینها باعث شده است آکادمی اف سی کیا به بهترین آکادمی فوتبال ایران تبدیل شود. این تیم اغلب به اروپا می‌رود تا با بهترین تیم‌های اروپایی بازی کند که در اکثر بازی‌ها نیز پیروز میدان بوده است. سوال اینجاست که با این شرایط، چطور امکان پذیر است که «اف سی کیا» این قدر موفق باشد؟»
کد مطلب : ۱۱۲۴۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.