۰

فناوری پارک کردن داج برای حفاظت از پلیس

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۶
به گزارش عصر تعادل، کمپانی فیات کرایسلر از فناوری پارک کردن خودرو داج شارژر پرسیوت مخصوص نیروهای پلیس، برای حفاظت از ماموران استفاده می‌کند. قفل کردن درهای خودرو، بالا دادن شیشه‌ها ازجمله قابلیت‌های این فناوری است.
 
 
فناوری پارک کردن داج برای حفاظت از پلیس به کار گرفته می‌شود
X

کمپانی فیات کرایسلر برخی از فناوری‌های موجود در ماشین‌های پلیس خود را برای محافظت از افسران پلیس به کار می‌گیرد. رادار و دوربین‌های پشت خودرو Charger Pursuit، حالا می‌توانند در زمان پارک بودن ماشین، حرکات پشت ماشین را تشخیص دهند و با ایجاد صدایی، به افسر پلیس هشدار دهند، درهای اتومبیل را قفل کنند، شیشه‌ها را بالا دهند یا فلشر چراغ‌های عقب را روشن کنند. دوربین عقب ماشین نیز فعال می‌شود تا پلیس‌ها پشت ماشین را ببینند.

این فناوری از برخی رویدادها جلوگیری می‌کند. هفته گذشته در سن آنتونیو، کارآگاهی با تجربه 20 ساله، درحالی‌که در ترافیک در ماشین خود نشسته بود، به ضرب گلوله کشته شد. جف کامور، مدیرعامل FCA Fleet (بخشی از فیات کرایسلر) گفت: «این فناوری طراحی شده است تا مانع از کمین کردن برای افسران پلیس از پشت، زمان پارک بودن ماشینشان شود. این فناوری گرچه جایگزین هوشیاری خود پلیس نمی‌شود اما چشم‌های دوم او عمل می‌کند و باعث می‌شود در زمان پارک بودن ماشین، خیالشان راحت‌تر باشد.»

احتمالا تشخیص حرکت در پشت ماشین، با رادار و دوربین عقب موجود در داج شارژر پرسیوت صورت می‌گیرد؛ البته FCA این موضوع را تایید نکرده است. برای تشخیص حرکت در پشت ماشین، ماژولی از شرکت InterMotive که "پکیج حفاظت از مامور" نام دارد، به پورت OBD-II خودرو متصل می‌شود و زیر داشبورد جای می‌گیرد. به گفته FCA، این قابلیت پس از درخواست برخی از نمایندگی‌ها اضافه شده است.

دوربین‌ها و سنسورهای رادار، پس از روشن شدن خودرو، روی بسیاری از ماشین‌ها کار می‌کند، بنابراین پلیس هم‌اکنون نیز امکان استفاده از این قابلیت‌ها و زنگ هشدار را دارد. البته قفل شدن خودکار درها، بالا آمدن شیشه‌ها و روشن شدن فلشرهای عقب، ایمنی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. فیات کرایسلر این قابلیت‌ها را در خودروهای پلیس Charger Pursuit سال 2017 قرار خواهد داد.
کد مطلب : ۱۱۲۵۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.