۰

تراکتور امیر یا استقلال منصوریان؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۵۱
به گزارش عصر تعادل، خط حمله استقلال علیرغم انتقادات زیادی که در نیم فصل اول به خود می دید حالا به خوبی امتیاز گیری می کند.
 
استقلال و تراکتورسازی در پایان هفته بیست و یکم لیگ برتر با 32گل زده بهترین خط حمله لیگ شانزدهم را به خود اختصاص دادند.

اما بررسی گل‌های زده شده این دو تیم نشان می دهد که خط حمله استقلال عملکرد بهتری را نسبت به تیم بالایی خود در جدول داشته است و زدن 10گل از پشت محوطه جریمه حریفان که این تیم را به عنوان شوتزنترین تیم لیگ برتر معرفی می‌کند، نشان دهنده کار بهتر مهاجمین استقلال در بازی هاست.

برای تراکتورسازی، محمدایرانپوریان مدافع راست این تیم 6گل زده که 5گل آن از روی نقطه پنالتی بوده در صورتیکه آبی‌های تهران فقط در مقابل ذوب آهن در بازی رفت و توسط امیدابراهیمی از روی نقطه پنالتی گلزنی کرده‌اند.

علاوه براین، امیرقلعه‌نویی در تیم خودش مهره‌های تهاجمی باکیفیتی چون جاسم کرار، محمدابراهیمی، لوسیانو ادینهو و فرزاد حاتمی را دارد که تجربه بالای این بازیکنان به خوبی کیفیت خط حمله قرمزهای‌تبریز را بالا می‌برد در صورتیکه منصوریان بازیکنانی را در فاز تهاجمی خودش استفاده می‌کند که به علت جوانی و سن کم، تجربه لازم برای مسابقات سنگین لیگ برتر را ندارند و غالبا در پست اصلی خودشان هم بازی نمی‌کنند اما توانستند با تلاش برای تیمشان گلزنی کنند و خودشان را به جمع مدعیان برسانند.

بررسی عملکرد دو تیم در نیم فصل دوم نشان می‌دهد که منصوریان تیم بسیارخطرناکی را برای ادامه لیگ آماده کرده است. آبی‌های تهران در 6بازی نیم فصل دوم خودشان 14گل را وارد دروازه حریفان کرده اند و 4پیروزی 3گله این تیم که پشت سر هم اتفاق افتاده، نشان می‌دهد در برنامه‌های هجومی کاملا متحول شده است. در صورتیکه تراکتورسازان در 6بازی نیم فصل دوم تنها 8گل را به ثمررسانده‌اند و این یعنی مردان قلعه نویی حداقل در نیم فصل دوم افت چشمگیری را در فاز تهاجمی داشته‌اند.

استقلال که در پایان نیم فصل اول انتقادات زیادی را متوجه مهاجمانش می‌دید اکنون یک مهاجم 7گله(کاوه رضایی) و یک مهاجم 6گله(علی قربانی) را در جدول گلزنان لیگ برتر دارد در صورتیکه در تراکتورسازی ایرانپوریانِ مدافع با 6گل در کنار فرزاد حاتمی به عنوان یکی از گلزنان برتر این تیم محسوب می‌شود که این مساله هم دلیل دیگری برای کیفیت بهتر برنامه‌های هجومی استقلال نسبت به تیمی است که در ابتدای فصل با جذب مهره‌های تهاجمی نامدار، خودش را به عنوان تهاجمی ترین تیم لیگ معرفی کرد.
کد مطلب : ۱۱۲۵۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.