۰

بیمارستان نیروهای مسلح در بوشهر افتتاح شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۰
به گزارش عصر تعادل، معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح روز دوشنبه در این آیین گفت: در زمان حاضر نیروهای مسلح تنها درهفت تا هشت استان کشور بیمارستان ندارد و به همین دلیل تلاش شده سطح خدمات بیمه ای در این استانها افزایش یابد.
 
 
سردار علی عبداللهی افزود: در چند سال گذشته بیش از 2.5میلیون نفر از مردم مناطق محروم و دور دست کشور با مراجعه به 84 بیمارستان صحرایی نیروهای مسلح خدمات درمانی دریافت کردند.
 
 
وی اظهار کرد: با لطف خدا و رهبری های امام راحل و هدایتهای رهبر معظم انقلاب کشور با پشتوانه مردمی از گردنه های سخت هشت سال دفاع مقدس، مشکلات اقتصادی و تحریم عبور کرده و همچنان با صلابت و اقتدار این مسیر را ادامه می دهد.
 
 
وی بیان کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بار سنگین خدمت رسانی بویژه به طبقه محروم را بردوش مسئولان سنگین تر می کند.
 
 
عبداللهی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در امر هماهنگی و خدمت رسانی به مردم با روحی انقلابی خط شکن بوده است.
 
 
معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بیمارستانهای نیروهای مسلح تنها ویژه این نیرو و خانواده های آنها نیست بلکه برای عموم مردم راه اندازی شده است و حضور و استقبال مردم از خدمات این بیمارستانها دلیلی بر رضایت مندی از این خدمات است.
 
 
وی، توجه به نیروهای انسانی از جمله سربازان وظیفه و نیروهای رسمی را براساس تاکید رهبر معظم انقلاب از رسالت های مهم ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: در این ارتباط طرح امام رضا (ع) برای سلامت کارکنان و بهداشت پادگانها در دست اجرا است.
عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خانواده پنج میلیونی نیروهای مسلح هیچ سهمی در طرح جامع سلامت کشور شامل حال آنها نشد ولی با این وجود این نیروها در کنار وزارت بهداشت و درمان خدمات بهداشتی ارائه می کنند.
 
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران آمادگی حضور در همه عرصه ها از جمله بحث بهداشت و درمان را دارد.
 
 
سردار دریادار علی فدوی افزود: با توجه به وجود بیماریها و مشکلات مردم در این بخش امروز سپاه پاسداران به عنوان نیرویی مردمی در اجرای تاکید امام راحل و هدایت های رهبر معظم انقلاب در ساخت مراکز درمانی که همان مصداق خدمت به محرومان است، ورود کرده است.
وی تصریح کرد: امروز وجود پزشکان متخصص و ماهر در مناطق جنوب دغدغه ای است که باید این مشکل به نحوی برطرف شود.
 
 
سردار فدوی اظهار کرد: این روند نباید به صورتی باشد که بیمارستانی در منطقه ای ساخته شود ولی به دلیل نبود کادر درمان این مرکز بدون استفاده خالی بماند.
 
 
وی بیان کرد: براساس آمارها امروز 51 درصد مراجعه کنندگان به بیمارستانهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مردم عادی تشکیل می دهند و این بیانگر وضعیت و نحوه مناسب ارائه خدمات در این بیمارستانهاست.
 
 
فدوی با اشاره به اینکه ورود سپاه پاسداران در ساخت مراکز درمانی یک کار تکلیفی است یادآور شد: در زمان حاضر بیمارستان چاه مبارک عسلویه 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا آخر سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.
 
 
وی اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی بیمارستان سپاه در بندر عباس نیز در دهه فجر آغاز به کار کرد.
 
 
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران نیز با تاکید بر حفظ کرامت انسانی گفت: سپاه متعلق به مردم و از بطن آنان قد برافراشته است و تجلی عظمت این ملت است.
 
 
سردار حسین سلامی افزود: هرچه داریم از مردم داریم وعشق پاسداران این است که به پای آرمانهای مردم و خدمت به محرومان به شهادت برسند.
 
 
وی تاکید کرد: بیمارستان حضرت قائم (عج) در استان بوشهر نماد خدمت کریمانه به مردم است.
 
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ملت ایران با اقتدار پاسخ تهدیدهای دشمن را در عرصه های واقعی نشان می دهد.
 
 
سلامی، با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن جلوه ای از اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نشان داد.
 
 
وی بیان کرد: حضور مردم در حماسه 22 بهمن به دشمن یاد داد که باید با ملت سربلند، مقاوم و با اراده ایران با احترام و احتیاط صحبت کند.
 
 
سلامی با اشاره به خدمات مختلف سپاه پاسداران در عرصه‌های دفاعی، خدماتی و محرومیت ‌زدایی افزود: سپاه پاسداران علاوه بر توانمندی بالا در عرصه‌ های زمینی، دریایی و هوا فضا در زمینه خدمات رسانی به مناطق مرزی و کم برخوردار نیز فعالیتهای قابل توجهی دارد.
 
 
سلامی در باره بیمارستان حضرت قائم (عج) بوشهر گفت: خدمات نیروهای سپاه در بخش‌های مختلف به مردم خالصانه و از روی عشق است و در بیمارستان قائم بوشهر نیز خدمات تخصصی، تشخیصی، دارویی و درمانی به بهترین صورت ارائه می شود.
 
 
مسئول بهداری نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: بیمارستان 64 تخت خوابی حضرت قائم (عج) بوشهر در چهار طبقه و در 2 فاز در زمینی به مساحت 15هزار مترمربع احداث می شود.
سردار سید علی موسوی جزائری افزود: به لحاظ اینکه این بیمارستان نظامی است زیرساخت های لازم برای افزایش تعداد تخت ها به میزان 88 تخت فراهم است.
 
 
وی اظهارکرد: فاز نخست این بیمارستان در زمینی به مساحت شش هزار و 600 مترمربع از سازه فلزی احداث شده و شامل آزمایشگاه، اورژانس، رادیولوژی، رخت شورخانه، جراحی مردان و زنان، اتاقهای عمل، بخشهای ویژه داخلی زنان و مردان، زایشگاه، ان ای سی یو، بستری زنان و اطفال و ساختمان های جانبی شامل آشپزخانه، سلف سرویس، سالن اجتماعات و نمازخانه است.
 
 
وی بیان کرد: عملیات اجرایی مرحله نخست این بیمارستان که از مصوبات سفر رهبرمعظم انقلاب به استان بوشهر است در بهمن سال 91 آغاز و پس از چهار سال آماده بهره برداری شده است.
 
 
موسوی جزائری گفت: برای فاز نخست این بیمارستان 313میلیارد ریال و در بخش تجهیزات نیز 273میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
 
 
وی یادآور شد: مرحله دوم بیمارستان حضرت قائم (عج) بوشهر که شامل درمانگاه وبخش اداری، مهمانسرای پزشکان، پارکینگ و آسایشگاه سربازی است با 84میلیارد ریال اعتبار و هشت هزار و 128مترمربع مساحت احداث می شود.
کد مطلب : ۱۱۲۷۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.