۰

هر سه روز قتل یک زن ایتالیایی در خانه

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۵
به گزارش عصر تعادل، پلیس ایتالیا با برگزاری کارزار حمایت از زنان اعلام کرد، بطور متوسط یک زن در هر سه روز و نیم، در محیط خانوادگی خود کشته می شود.
 
پلیس ایتالیا امروز (سه شنبه) در گزارشی با اشاره به کاهش جزیی موارد قتل زنان در محافل خانوادگی، اعلام کرد که موارد زن کشی از 117 مورد در 2014 میلادی و 111 مورد در سال 2015 به 108 مورد در سال 2016 کاهش پیدا کرد، اما به هر حال بطور متوسط در هر سه روز نصف یک زن کشته می شود.
 
 
پلیس همچنین اعلام کرد: در خانواده های ایتالیا علاوه بر قتل، هر روز بطور متوسط 23 مورد آزار و شکنجه، 28 مورد بدرفتاری، 16 مورد ضرب و شتم و 9 مورد تجاوز جنسی به زنان به ثبت می رسد.
 
 
بدین ترتیب در سال 2016 میلادی، 11 هزار و 400 مورد آزار و شکنجه، بیش از 12 هزار و 800 مورد بدرفتاری، بیش از 13 هزار مورد ضرب و شتم و 3 هزار 759 مورد تجاوز جنسی به زنان در خانواده به ثبت رسیده است که نسب به سال های 2015 و 2014 کاهشی نسبی داشته است.
 
 
برای مبارزه با پدیده خشونت با زنان در ایتالیا، علاوه بر حفاظت ارائه شده توسط قانون که شامل هشدار و ممنوعیت نزدیک شدن تا حبس خانگی و حتی زندان می شود، پلیس نیز در زمینه جلوگیری از این موارد از طریق اطلاع رسانی و شناسایی نخستین رفتارهای خشن کار می کند.
 
 
جرایم علیه زن ها با اینکه رو به کاهش است، اما بسیاری از موارد به پلیس اعلام نمی شود و در خفی می ماند و اغلب قربانیان این جرایم سکوت کرده و منزوی می شوند در حالی که مجرم مجازات نمی شود.
 
 
حدود هفت میلیون زن در سنین 16 تا 70 سال در ایتالیا در طی زندگی خود دست کم یک بار متحمل خشونت جسمی و یا جنسی شده اند که 60 درصد از این موارد به دست همسر، نامزد و یا یکی از بستگان بوقوع پیوسته است.
 
 
عبارت زن کشی از مدت ها پیش وارد زبان عامیانه در ایتالیا شده که بیانگر نگرانی گسترده در این کشور است.
 
 
بر اساس داده های نیروی انتظامی در رابطه با کشتار زنان در ایتالیا از سال 2000 تا 2011 میلادی مجموعا دوهزار و 651 زن کشته شده اند. در سال 2000 شمار قربانیان این پدیده 199 مورد، در سال 2005 میلادی 138 و سال 2009 میلادی 170 تن گزارش شده است.
 
 
قطع رابطه، جدایی و طلاق از جمله زمینه های اصلی زن کشی در ایتالیا محسوب می شود و سه ماه نخست جدایی خطرناکترین زمان برای این نوع جرم به شمار می رود، زیرا نیمی از قتل ها در این بازه زمانی به وقوع می پیوندند.
 
 
زنان در ایتالیا اغلب در محیط خانواده کشته می شوند و حدود 71 درصد قتل ها در داخل خانواده و به دست نزدیکان صورت می گیرد. بر اساس این گزارش نیمی از زن کشی ها در شمال ایتالیا به وقوع پیوسته و در 10 سال اخیر 130 دختربچه نیز کشته شده اند. 
کد مطلب : ۱۱۲۷۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.