۰

سلمان خان بازیگر «غزلی برای پدرم» شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۸
به گزارش عصرتعادل، بازیگر سرشناس هندی به گروه سازندگان برای بازسازی فیلمی خاطره‌انگیز پیوست.

به نقل از اسکرین دیلی، کمپانی هندی امتیاز ساخت فیلم مشهور کره‌ای با عنوان «غزلی برای پدرم» را خرید و از سلمان خان ستاره مشهور بالیوودی برای نقش آفرینی در آن دعوت کرد.

سلمان خان بازی در این فیلم بلند سینمایی را پذیرفته است.
 
سلمان خان بازیگر «غزلی برای پدرم» شد

فیلم «غزلی برای پدرم» دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای کره است و بیش از ۱۴ میلیون نفر به تماشای آن نشستند و بیش از ۹۶٫۶ میلیون دلار در باکس‌آفیس داخلی کره فروش کرد. این فیلم دسامبر ۲۰۱۴ اکران شد و چند ماه روی پرده بود.

فیلم «غزلی برای پدرم» را جی‌کی یون کارگردانی کرد و هوانگ جونگ-مین بازیگر اصلی آن بود. این فیلم درباره قولی است که یک پسر جوان  در بحران داخلی که بر اثر جنگ کره درگرفته به خانواده‌اش می‌دهد. این فیلم با رسیدن به دنیای مدرن معاصر خاتمه می‌یابد.

فیلمساز آتول آگنیهوتری که امتیاز ساخت فیلم هندی زبان را خریده است تهیه‌کننده پروژه بازسازی این فیلم خواهد بود.

وی در این باره گفت: بعضی از پروژه‌ها هستند که احساس می‌کنید برایتان به یک هدف تبدیل می‌شوند. «غزلی برای پدرم» یکی از چنین داستان‌ها و نمونه‌‌ای خوب از سینمای کره است. نسخه هندی از این فیلم نیز تنها جوهره اصلی را از فیلم کره‌ای به امانت خواهد گرفت و ما خوشحالیم که با همکاری سی‌جیانترتینمنت که پیشتر در پروژه‌های متعددی همکاری داشتیم، این فیلم را می سازیم.

گفته شده علی عباس ظفر کارگردانی نسخه هندی این فیلم را انجام خواهد داد.

سلمان خان سوپراستار بالیوود نیز در این فیلم در میان بازیگران خواهد بود.

در بازسازی این فیلم داستان به آگوست ۱۹۴۷ خواهد رفت و نبرد هند و پاکستان با امپراتوری بریتانیایی هندی را در مرکز داستان قرار می‌دهد. برآوردها حاکی از آواره شدن ۱۴ میلیون هندو، سیک و مسلمان در این جنگ‌های داخلی است که به عنوان بزرگ‌ترین مهاجرت دسته‌جمعی در طول تاریخ بشر و بزرگ‌ترین آوارگی از آن یاد می‌شود. تنها در ایالت پنجاب به دنبال نسل‌کشی مذهبی بیش از ۲ میلیون نفر کشته شدند.

یکی دیگر از دست‌اندرکاران این پروژه نیز این فیلم را بسیار هیجان‌انگیز خواند و از فرصت مغتنمی که فراهم شده تا بتوان داستان هند را در جایگاه داستان کره قرار داد ابراز خوشحالی کرد. وی حضور دو چهره برجسته یعنی ظفر و سلمان خان در یک فیلم را بسیار مایه امیدواری دانست.

سلمان خان بازیگر مسلمان هند و سینمای بالیوود سال پیش پنجاه‌ سالگی‌اش را جشن گرفت. او در بیش از ۸۰ فیلم هندی درخشیده و از چهره‌های محبوب بالیوود محسوب می‌شود.

و در یکی دو سال اخیر به دلیل رفت و آمدهای مکرر به دادگاه‌های مختلف در راس اخبار بالیوود جای داشت و چندی پیش یکی از پرونده های وی برای شکار غیرقانونی در منطقه تحت حافظت راجستان در سال ۱۹۹۸ بسته شد.

در عین حال او سال پیش موفق شد تا از دادگاه عالی هندوستان نیز بی‌گناهی خود را دریافت کند. وی سال‌ها برای زیر گرفتن یک مرد کارتن خواب دادگاهی می‌شد و در نهایت تبرئه شدن وی سیستم قضایی این کشور را زیر سوال برد.

او با تویوتا لندکروز خود در سال ۲۰۰۲ در جاده اصلی بمبئی گروهی از کارتن خواب‌ها را زیر گرفت که به زخمی شدن چهار نفر و مرگ یکی از آن‌ها منجر شد.

تیم وکلای سلمان خان دفاع خود را بر مبنای این قرار دادند که او رانندگی نمی‌کرد اما در جایگاه راننده نشسته بود تا از اتومبیل پیاده شود و در این حالت دیده شد.

خان از وقتی در اولین فیلمش در سال ۱۹۸۹ با عنوان «عاشق شدم» جلوی دوربین رفت به بازیگری پرطرفدار بدل شد.  ارزش فیلم‌هایی که او بازی کرده بیش از ۲.۵ میلیارد روپیه بوده است.

کمپانی هندی سازنده «غزلی برای پدرم» تاکنون یک بازسازی دیگر از سینمای کره انجام داده است.
کد مطلب : ۱۱۲۷۸۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.