۰

رقم کل دارایی معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۹
به گزارش عصر تعادل، در پی انتشار گزارش این خبرگزاری با عنوان «این روزها در صندوق ذخیره فرهنگیان چه می‌گذرد/ نیکدل: 12 مدیر خودروی i20 گرفتند»، مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، توضیحاتی را ارائه کرده است.

در این توضیحات آمده است: «در حالی که نهادهای نظارتی از جمله قوه قضاییه، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیأت تحقیق و تفحص مشغول بررسی موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه هستند به نظر می‌رسد عده‌ای به صورت آگاهانه و پیشاپیش نهادهای نظارتی، موضوع بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان را به هم مرتبط می‌کنند.

از سوی دیگر با وجود اینکه چند ماه تا پایان نتیجه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان باقی مانده و هنوز به طوری رسمی عدد و رقمی اعلام نشده است، برخی بر اختلاس هشت یا یازده هزار میلیاردی اصرار می ورزند در حالی که کل دارایی معلمان در این موسسه شامل مانده واریزی اعضا، مانده واریزی دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی حدود ٤٣٦٩ میلیارد تومان است بنابراین تکرار ادعای هشت هزار میلیارد تومان اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان با دارایی‌های مؤسسه همخوانی ندارد.

همچنین آنچه که مسئولان دستگاه‌های مختلف اعم از نظارتی و اجرایی در مورد آن ابراز نگرانی کرده‌اند عمدتا مربوط به وام‌های بدون پشتوانه بانک سرمایه است که متاسفانه تلاش برخی جریان‌ها و افراد برای خلط آن با موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان به معنی سنگ‌اندازی در مسیر تحقیق و تفحص خواهد بود.

همچنین در حالی خبرگزاری فارس دوباره موضوع ارائه خودروهای خارجی به نقل از علی قطب الدینی مدیرکل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و از مدیران قبلی شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان پرداخته که پیشتر موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در جهت تنویر افکار عمومی، مطلبی را در آن رسانه محترم منتشر کرده بود و آقای قطب الدینی نیز واکنشی نشان نداد.

همان طور که قبلا نیز ذکر شد بنابر درخواست‌های مکرر معلمان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان مبنی ارائه خودروهای خارجی در کنار خودروهای داخلی، توزیع خودروهای خارجی در دستور کار قرار گرفت و در بهمن ماه سال 1393 طی فراخوان عمومی برای فرهنگیان عضو و ثبت‌نام از طریق سایت شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان در یک مرحله تعداد 327 دستگاه خودرو خارجی در بین فرهنگیان توزیع شد بنابراین رقم 800 خودروی لوکس آن هم به مدیران موسسه کذب محض است. زیرا اولا تعداد خودروها 327 دستگاه بوده و ثانیاً تعداد مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان نیز با محاسبه مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و حتی معاونان و مدیران موسسه و شرکت های تابعه به این رقم نمی رسد.

همچنین بر خلاف ادعای آقای قطب الدینی، فقط یک نفر از مدیران عامل شرکت های تابعه خودرو خارجی دریافت کرده و هیچ کدام از مدیران ارشد صندوق ذخیره فرهنگیان خودرو خارجی تحویل نگرفته‌اند.

از سوی دیگر ادعای آقای قطب الدینی در مورد قیمت خودروهای مورد نظر به ارزش 196 میلیون تومان نیز کذب است زیرا از تعداد 327 دستگاه خودرو خارجی، 239 دستگاه آن با قیمت حدود 80 میلیون تومان، 75 دستگاه با قیمت حدود 117 میلیون تومان و تعداد 13 دستگاه نیز با قیمت حدود 150 میلیون تومان به فرهنگیان عضو موسسه واگذار شد که 70 درصد آن به صورت وام و مابقی به صورت نقد و با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان از منابع شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان در اختیار فرهنگیان قرار گرفته است. البته توزیع این خودروها در زمان حضور خود ایشان در شرکت لیزینگ صورت گرفته بنابراین لازم بود اگر قصد افشاگری دارند آمار و ارقام را به صورت دقیق اعلام کرده و همچنین از نقش خودشان در این پروژه نیز سخن می گفت.

در عین حال همچنان که آن خبرگزاری محترم نیز تاکید کرده است، باید منتظر بود و دید که دستگاه های نظارتی که با جدیت کامل موضوع بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان را بررسی می کنند، گزارش نهایی خود را منتشر کنند تا نگرانی های فرهنگیان معزز عضو موسسه و همچنین افکار عمومی را مرتفع سازند».
کد مطلب : ۱۱۲۹۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.