۰

جنجال کاپیتان ها و معجزه ای که در ورزش رخ داد

تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲
جنجال کاپیتان ها و معجزه ای که در ورزش رخ داد
به گزارش عصر تعادل،در هفته ای که در آن دربی برگزار می شود، دیگر اتفاقات و رویدادهای ورزشی باید آنقدر بزرگ و مهم باشند که بتوانند با این رویداد برابری و رقابت کنند اما به نظر می رسد سقوط فوتبال ایران در رنکینگ جهانی، پایان کار زودهنگام شطرنجبازان ایران در مسابقات زنان جهان، مدال آوری رکابزنان در مسابقات آسیایی و .... نتوانستند این رقابت و برابری را ایجاد کنند.
این هفته هشتاد و چهارمین دربی پرسپولیس و استقلال برگزار شد و به همین دلیل تقریبا توجه ورزش ایران در این هفته معطوف به این بازی بود. مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به شرح زیر است:
یک نیمه هفته بیست و یکم لیگ فوتبال 
هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر به خاطر دربی در واقع دو نیمه داشت. نیمه ای که در آن دو تیم پرسپولیس و استقلال رو در روی هم قرار می گرفتند و نیمه ای که ویژه چهارده تیم دیگر و رقابت های آنها در این هفته بود. در این نیمه هفت دیدار طی دو روز برگزار شد. پنجشنبه گذشته روز نخست مسابقات بود که طی آن پدیده در دیدار خانگی مغلوب فولاد شد. گسترش فولاد و صبا با نتیجه مشابه ۲ بر یک سایپا و سیاه جامگان را شکست دادند. نفت تهران هم در دیدار خانگی با همین نتیجه پیکان را از پیش رو برداشت. نفت آبادان در خوزستان با یک گل مقابل استقلال این شهر شکست خورد. ضمن اینکه ماشین سازی تبریز در اصفهان با سه گل سپاهان را شکست داد.

از هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر یک دیدار هم شنبه برگزار شد و طی آن دو تیم تراکتورسازی و ذوب آهن در تبریز به مصاف هم رفتند. در این دیدار تیم میزبان ۴ بر یک حریف خود را شکست داد.
قهرمانی تهران در مسابقات وزنه برداری کشور
رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان کشور پس از سه روز رقابت میان شرکت کنندگان با قهرمانی تیم استان که موفق به کسب ۵۶۸ امتیاز شد، به پایان رسید. البته از نظر مجموع مدال جایگاه نخست مسابقات به هیأت وزنه برداری استان فارس اختصاص یافت که  ۶ مدال طلا و ۲ نشان نقره به دست آورد. این تیم در جدول امتیازی با ۵۴۲ امتیاز نایب قهرمان شد. تهران هم در جدولی مدالی  با ۴مدال طلا، ۶ نقره و ۵ برنز در جایگاه دوم جای گرفت.
محرومیت چهار جلسه ای برای خداداد عزیزی 
بر اساس اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، خداداد عزیزی سرمربی تیم سیاه جامگان به خاطر تخلفاتی که در دیدار این تیم برابر تراکتورسازی مرتکب شد و به البته خاطر محرومیت قبلی، به چهار جلسه از همراهی تیم خود و نیمکت ذخیره ها و محرومیت از حضور در کنفرانس های مطبوعاتی قبل و بعد از بازی محروم و باید ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. ( این رای قابل تجدید نظر است). دیگر اینکه باشگاه سیاه جامگان مشهد هم به خاطر ترک زمین توسط بازیکنان که منجر به وقفه بازی به مدت ۸ دقیقه شد، به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم است.
سقوط فوتبال ایران در رنکینگ جهانی
فوتبال ایران در جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) سه پله سقوط کرد اما جایگاه نخست خود را در میان تیم های آسیایی حفظ کرد. بر این اساس  تیم ملی فوتبال ایران که در رده بندی قبلی در جایگاه ۲۹ قرار داشت با ۷۹۸ امتیاز به جایگاه ۳۲ سقوط کرد. فوتبال ایران در میان تیم های آسیایی بالاتر از کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و عربستان قرار دارد.
پایان کار زودهنگام شطرنج ایران در مسابقات زنان جهان
چهلمین دوره مسابقات شطرنج زنان جهان از شنبه با حضور ۶۳ شطرنجباز در تهران آغاز شد. آتوسا پورکاشیان، سارا خادم الشریعه و میترا حجازی پور نمایندگان ایران در این رقابت ها بودند که خیی زود و در همان دور نخست از مسابقات حذف شدند.در این بین پورکاشیان در روز دوم از مرحله نخست مسابقات با یک تساوی و یک باخت از گردونه مسابقات حذف شد. سارا خادم الشریعه که با یک برد و یک باخت به دیدارهای تکمیلی رسیده بود، در روز مسابقات مقابل حریف گرجستانی خود شکست خورد و نتوانست صعود کند. میترا حجازی پور اما آخرین شطرنجبازان ایرانی بود که از صعود بازماند. وی پس از یک باخت و برد ، در روز سوم طی ۹ دیدار مقابل حریف خود قرار گرفت اما فقط در چهار دیدار پیروز شد و نتوانست مجوز صعود را بگیرد.

معجزه در ورزش
طی این هفته رو به پایان خبرهای خوبی در مورد ابوالفضل آرمیده، کشتی گیر جوان کشورمان شنیده شد که حکایت از ترخیص زودهنگام وی را داشت. به گفته تورج ملک محمدی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی، روند درمانی ابوالفضل آرمیده که طی ماه های گذشته اوضاع جسمانی خوبی نداشت و در بیمارستان بستری بود، به حدی خوب پیش رفته که وی به زودی از بیمارستان ترخیص خواهد شد. ملک محمدی تاکید کرد که معجزه ای در حال وقوع است.
یک برد و یک باخت بسکتبالیست های ایران در ژاپن
تیم «ب» بسکتبال ایران که به ژاپن سفر کرده بود طی این هفت روز ورزش دو دیدار تدارکاتی برابر تیم ملی این کشور برگزار کرد. شاگردان مهران شاهین طبع در دیدار نخست با نتیجه ۸۵ بر ۷۴ متحمل شکست شدند آنها در دومین دیدار با نتیجه ٧٣ بر ٦٨ پیروز شدند.
استقلال ۳ - پرسپولیس ۲
دو تیم استقلال و پرسپولیس یکشنبه گذشته از هفته بیست و یکم لیگ شانزدهم به مصاف هم رفتند. این هشتاد و چهارمین دربی پایتخت بود که در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی برگزار شد و با برتری ۳ بر ۲ استقلال به پایان رسید. شاگردان علیرضا منصوریان در حالی فاتح دربی شدند که ابتدا با گل سروش رفیعی یک بر صفر عقب افتادند اما در ادامه با سه گل علی قربانی، کاوه رضایی و فرشید اسماعیلی برتری را از آن خود کردند. سرخپوشان در دقایق پایانی بازی توسط سید جلال حسینی به یک گل دیگر دست یافتند اما در نهایت بازنده این بازی شدند.

پایان کار آسیایی رکابزنان ایران با ۵ مدال 
سی و هفتمین دوره مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا در حالی در هند به پایان رسید که رکابزنان ایران در این رویداد موفق به کسب پنج مدال طلا و نقره شدند. در جریان این رقابت ها محمد دانشور در ماده یک کیلومتر تایم تریل بزرگسالان و امیرحسین جمشیدیان در ماده اسکرچ جوانان مدالهای طلا را برای ایران بدست آوردند. محمد رجبلو در ماده اسکرچ بزرگسالان، تیم اسپرینت بزرگسالان ایران با ترکیب محمد دانشور، علی علی عسگری و حسنعلی ورپشتی و امیرحسین جمشیدیان در ماده اومنیوم جوانان دارندگان مدال نقره ایران بودند. با این مدال ها، تیم اعزامی ایران به مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا درجدول رده بندی این رقابت ها صاحب جایگاه ششم شد.
بی باک سرمربی تیم ملی تکواندو شد 
بر اساس پیشنهاد شورای فنی فدراسیون تکواندو و تائید کمیته فنی مهدی بی باک به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی جهان در بخش مردان تعیین شد. همچنین مهرو کمرانی به عنوان سرمربی هدایت تیم ملی تکواندو زنان را در دو رویداد همبستگی کشورهای اسلامی و قهرمانی جهان ۲۰۱۷ عهده دار شد.
حریفان جهانی بسکتبال معرفی شدند 
مسابقات بسکتبال جام جهانی زیر ۱۹ سال آینده در مصر و  با حضور ۱۶ تیم برگزار می شود. بر اساس مراسم قرعه کشی این رقابت ها که در اولین روزهای این هفته برگزار شد، تیم ایران در گروه چهارم با تیم های ایتالیا، آنگولا و آمریکا همگروه شده است. بسکتبالیست های جوان کشورمان با قهرمانی در آسیا  سهمیه شرکت در این رقابت ها را کسب کردند.
مدال آوری کمانداران ایران در جام جهانی آمریکا 
کمانداران ایران که به خاطر تاخیر زیاد در صدور ویزا خیلی دیر به محل برگزاری مرحله نهایی مسابقات جام جهانی داخل سالن در آمریکا اعزام شدند، موفق به کسب چهار مدال از حضور در این رقابت ها شدند. در جریان این رقابت ها و در رده سنی جوانان رشته ریکرو دختران، پریسا روحانیان و مبینا فلاح به ترتیب مدال طلا و نقره گرفتند. در این بخش ۷۴  کماندار حضور داشتند. در بخش پسران نیز ۳۴  کماندار حضور داشتند که رضا شبانی توانست مدال نقره را کسب کند. همچنین در بخش نوجوانان دختر همین رشته سوگند رحمانی مدال نقره را از بین ۸۹ ورزشکار از آن خود کرد.

اسکار ورزش به سیامند رحمان نرسید 
مراسم امسال جایزه لاروس در حالی طی این هفته در فرانسه برگزار شد که ایران هم در بین نامزدها نماینده داشت. سیامند رحمان نماینده کشورمان در بخش معلولان بود که می بایست با پنج ورزشکار پارالمپیکی دیگر برای کسب این جایزه رقابت می کرد. در بخش ورزشکاران دارای معلولیت، شمشیرباز با ویلچر ایتالیایی به نام «بئاتریس ویو» موفق شد جایزه را از آن خود کند. این ورزشکار از ناحیه هر دو دست و هر دو پا دچار قطع عضو بوده و در ریو از گروه خود بدون شکست صعود کرد و در فینال بر ورزشکار چینی غلبه کرد و به مدال طلا دست یافت.
میزبانی پرحاشیه ایران در والیبال ساحلی 
دومین تور جهانی والیبال ساحلی کیش از روز چهارشنبه با حضور ٤٠ تیم از ١٨ کشور آغاز شد. البته تنها چند ساعت از آغاز این رقابت ها نگذشته بود که مسئولان فدراسیون جهانی والیبال نسبت به نبود تماشگران زن در محل مسابقات واکنش نشان دادند و حتی فدراسیون ایران تهدید به تعطیلی مسابقات شد. ظاهرا پیش از این اجازه حضور بانوان تماشاگر در پیکارها گرفته شده بود اما در روز آغازین مسابقات تنها بانوان خبرنگار و تماشاگران زن خارجی امکان حضور در محل مسابقات را پیدا کردند.
اختلاف امتیاز پرسپولیس با استقلال ۱۰ شد
استقلال که روند خوبی را در رقابت های لیگ برتر دنبال می کند عصر پنجشنبه در هفته بیست و دوم لیگ برتر دست به کار بزرگی زد و ذوب آهن را دو بر صفر در اصفهان شکست داد. با این حال در همین روز پرسپولیس در ورزشگاه آزادی ۲ بر یک سپاهان را از پیش رو برداشت تا اختلاف امتیازی دو تیم ۱۰ شود. استقلال در رده سوم جایگاه خوبی دارد. 
کد مطلب : ۱۱۳۲۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.