۰

​آمریکا از راه حل تشکیل دو دولت حمایت می کند

تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۷
به گزارش عصر تعادل، یک روز پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که از هر راه حل جدیدی برای برقراری صلح در خاورمیانه استقبال می کند، «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد اظهار داشت که واشنگتن همچنان از راه حل «دو دولت» برای حل مناقشه فلسطین- اسرائیل حمایت می کند.

هیلی در مقر سازمان ملل متحد در گفتگو با خبرنگاران گفت: «اول آنکه راه حل دو دولت آن چیزی است که ما [دولت آمریکا] از آن حمایت می کنیم. هرکسی که می خواهد بگوید آمریکا از راه حل دو دولت پشتیبانی نمی کند، در اشتباه است. ما کاملاً از راه حل دو دولت حمایت می کنیم؛ اما همچنان به آنچه که دوطرف را به پای میز مذاکره می کشاند و آنها را به کسب توافق وادار می سازد، نیز می اندیشیم».

اظهارات نیکی هیلی در حالی مطرح می شود که ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد «پذیرای ایده هایی فراتر از راه حل دو دولت است»؛ راه حلی که برای مدت زمانی طولانی سنگ بنای سیاست واشنگتن و جامعه بین المللی برای حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین به شمار می رفته است.

ترامپ در یک کنفرانس خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «من [راه حلهای] دو دولت و یک دولت را درنظر می گیرم و راه حلی را می پسندم که دو طرف آن را قبول دارند».

ترامپ همچنین مدعی شد که آمریکا برای دستیابی به صلح تلاش خواهد کرد؛ اما اذعان نمود که تصمیم گیری نهایی در مورد چارچوب توافق حاصله را بر عهده طرفهای این مناقشه- اسرائیل و فلسطین- می گذارد.

هیلی همچنین با تکرار اظهارات ترامپ در روز پنج شنبه تأکید کرد که توافق صلح موضوعی نیست که از سوی واشنگتن تحمیل شود؛ بلکه امری است که در پی توافق طرفهای این مناقشه حاصل می شود.
کد مطلب : ۱۱۳۲۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.