۰

نکات ویژه آماری هفته بیست و دوم لیگ برتر

تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۳
به گزارش عصر تعادل، دومین روز از هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری سه بازی پیگیری شد.
 
در این دیدارها دو تیم بزرگ پایتخت مقابل تیم های اصفهانی پیروز شدند، و فولاد خوزستان هم در خانه مقابل گسترش فولاد به نتیجه ای بهتر از مساوی دست نیافت. در ادامه نکات ویژه آماری این سه بازی را مرور می کنیم.
 
فولاد خوزستان – گسترش فولاد تبریز
 
فولاد خوزستان در هفته بیست و دوم لیگ برتر اولین گل خانگی خود را در نیم فصل دوم به ثمر رساند. در این بازی فولاد خوزستان باز هم مساوی کرد تا در نیم فصل دوم در بازی های خانگی برد خانگی نداشته باشد. ساسان انصاری پس از هفت هفته و ۷۳۹ دقیقه ناکامی در گلزنی، در این بازی گل دوم تیمش را به ثمر رساند؛ تیم سعداوی پس از هفت هفته موفق شد در یک بازی بیش از یک گل بزند. فولاد خوزستان در مصاف با تیم های تبریزی در این فصل موفق به کسب پیروزی نشده، و حاصل کار آنها تا این هفته یک باخت و چهار تساوی است. فولاد خوزستان در جدول بازی های نیم فصل دوم تا این لحظه در رده چهاردهم قرار گرفته و در صورت پیروزی دو تیم مشهدی در ادامه مسابقات هفته بیست و دوم، به قعر جدول خواهد رفت.
 
نکات ویژه آماری هفته بیست و دوم لیگ برتر
 
گسترش فولاد چهارمین بازی متوالی را بدون شکست پشت سرگذاشت. شاگردان کمالوند توانستند پس از پنج بازی خارج از خانه، بیش از یک گل به میزبان بزنند. آبی پوشان تبریزی در چهار دیدار این فصل برابر تیم های خوزستانی شکست نخورده و به دو مساوی و دو پیروزی دست یافته اند. در جدول بازی های نیم فصل دوم، گسترش فولاد با احتساب مسابقات برگزار شده در روز پنجشنبه، با ۱۰ امتیاز تیم پنجم جدول است.  
 
 
استقلال تهران – ذوب آهن اصفهان
 
در دیگر دیدار هفته بیست و دوم، استقلال در فولاد شهر مقابل ذوب آهن صف آرایی کرد. آبی پوشان با پیروزی در این دیدار، برای اولین بار در لیگ شانزدهم دبل کردند. شاگردان علی منصوریان در پنجمین بازی متوالی بیش از دو گل زدند. استقلال در چهارمین بازی متوالی در خارج از خانه کلین شیت کرد؛ در واقع آبی پوشان تهران در نیم فصل دوم در خارج از خانه گلی را دریافت نکرده اند. استقلال برای نخستین بار در طول این فصل به پنج برد متوالی رسید. این تیم در شش بازی آخر خارج از خانه پنج کلین شیت و پنج برد به دست آورده و تنها یک گل از حریفان کرده است. با این پیروزی، استقلال در جدول دور برگشت لیگ شانزدهم با ۱۸ امتیاز و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس، در صدر قرار گرفت. این بازی دهمین بازی متوالی بدون شکست استقلال در خارج از خانه بود. استقلال در هر دو بازی خود در اصفهان مهدی رحمتی را در درون دروازه نداشت. فرشید اسماعیلی برای دومین هفته متوالی هم گل زد و هم پاس گل داد.
 
نکات ویژه آماری هفته بیست و دوم لیگ برتر
 
اما ذوب آهن با شکست برابر میهمان خود، برای اولین بار در فصل جاری سه بازی متوالی را باخت. ذوب آهن در چهار بازی آخر یک گل زده و هفت گل خورده داشته که این بدترین عملکرد هجومی و دفاعی آنها در طول فصل جاری به حساب می آید. ذوب آهن برای اولین بار در لیگ امسال دو بازی متوالی خانگی را شکست خورده و گلی هم به ثمر نرسانده است. خط حمله ذوب آهن چهارمین بازی متوالی هم نتوانست عملکرد قابل قبولی ارائه کرده و در گلزنی ناکام بود. ذوب آهن در جدول بازی های نیم فصل دوم لیگ برتر با هشت امتیاز در رده هشتم این جدول ایستاده اما امکان سقوط چند پله ای این تیم هم وجود دارد.
 
 
 
پرسپولیس – سپاهان
 
سرخپوشان تهرانی پس از شکست هفته گذشته در دربی پایتخت، برای دومین بار در فصل جاری در دو بازی متوالی گل خوردند. پس از نه بازی خانگی بدون گل خورده، سرانجام دروازه پرسپولیس باز شد. پرسپولیس که تا پیش از این دیدار تنها تیمی بود که از نقطه پنالتی گل نخورده بود، مقابل سپاهان برای اولین بار از روی نقطه پنالتی گل خورد. مهدی طارمی مهاجم ملی پوش پرسپولیس که در دو فصل اخیر ۱۱ پنالتی برای تیمش گرفته، اولین بازیکن در لیگ شانزدهم است که در یک بازی دو پنالتی برای تیمش می گیرد. تیم برانکو در بییست هفته اول لیگ ۵ گل دریافت کرد، اما فقط در دو هفته اخیر چهار گل خورد. سرخپوشان برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر توانستند سپاهان را در هر دو بازی رفت و برگشت شکست دهند. سرخپوشان تهرانی هشتمین برد متوالی خانگی را مقابل سپاهان به دست آوردند و رکورد بی نظیری به لحاظ نتیجه گیری در بازی های خانگی ثبت کردند. تیم برانکو در مسابقاتی که میزبان بودند، به ۹ برد و دو مساوی دست یافتند و تنها دو گل دریافت کردند که یکی از آنها هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. پرسپولیس در جدول بازی های دور برگشت، از نظر امتیاز و تفاضل گل با استقلال تهران برابر است اما به خاطر گل زده کمتر در رده دوم قرار می گیرد.
 
نکات ویژه آماری هفته بیست و دوم لیگ برتر
 
اما زرد پوشان سپاهان در هفته بیست و دوم سومین باخت متوالی را متحمل شدند. تیم عبدالله ویسی در پنج بازی آخر خود پیروز نشده، و سه شکست و دو مساوی حاصل کار آنها بوده است. سپاهان ۴ بازی آخر خارج از خانه را نیز با دو شکست و دو تساوی پشت سر گذاشته و به این ترتیب در نیم فصل دوم نتوانسته خارج از خانه پیروز شود. سپاهان در سه تقابل اخیر برابر پرسپولیس دو بار شکست خورده و در این فصل برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر در هر دو دیدار رفت و برگشت مغلوب سرخپوشان تهرانی شد. زردپوشان اصفهانی در سه بازی آخر خود هشت گل دریافت کردند که بدترین عملکرد دفاعی در لیگ برتر را در این سه بازی به خود اختصاص داده اند. در جدول بازی های نیم فصل دوم، سپاهان تنها با کسب ۶ امتیاز در جایگاه نازل سیزدهم قرار گرفته است. 
کد مطلب : ۱۱۳۳۲۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.