۰

درخواست مالی مدیریت بحران از دولت برای سیل

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۳
درخواست مالی مدیریت بحران از دولت برای سیل
به گزارش عصر تعادل،اسماعیل نجار در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به بارش‌های اخیر و جاری شدن سیل در چهار استان جنوبی کشور اظهار کرد: با توجه به دستور وزیر کشور سازمان مدیریت بحران طی درخواستی از دولت پیشنهاد کرد که مبلغ 20 میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت‌ها و نیازهای اولیه در چهار استان سیل‌زده کرمان، هرمزگان، بوشهر و فارس در اختیار قرار بگیرد.
نجار با بیان اینکه برای هر استان پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده گفت: این مبلغ صرف انجام اقدامات اولیه و فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات است و رقم‌های مربوط به خسارات وارده به بخش‌های مختلف از محلی دیگر و در آینده پرداخت خواهد شد.
نجار با بیان اینکه این درخواست به دولت ارائه شده است ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آتی با این درخواست موافقت شود.
به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعتبار درخواست شده صرف انجام اقدامات ضروری و اولیه خواهد شد.
نجار همچنین از سفرش به استان فارس برای بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: تا ساعاتی دیگر به استان فارس سفر خواهم کرد و گزارش از روند امدادرسانی و اقدامات انجام شده را به دولت ارائه خواهیم کرد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره خسارت ناشی از سیل در چهار استان فارس، بوشهر، هرمزگان و کرمان نیز گفت: خسارات وارد شده در بخش کشاورزی و باغات از سوی نهادهای مربوطه ارزیابی و پرداخت خواهد شد. در حوزه مسکن نیز با توجه به میزان آسیب‌دیدگی برای مسکن‌های روستایی پنج میلیون تومان وام بلاعوض به علاوه 20 میلیون تومان وام کم‌بهره پرداخت خواهد شد. همچنین مسکن شهری نیز 6 میلیون تومان وام بلاعوض دریافت کرده و تا سقف 30 میلیون تومان نیز وام کم‌بهره به آنان تعلق خواهد گرفت.
نجار با اشاره به بارش‌های اخیر اظهار کرد: ما تمام تلاشمان را برای نجات جان شهروندان و حفظ ایمنی آنان خواهیم کرد و هشدارهای لازم نیز از سوی سازمان مدیریت بحران به آنان داده شده و خواهد شد اما از منظری دیگر بارش‌های اخیر سبب پر شدن ذخیره سدها و تا حد زیادی حل مشکل خشکسالی در این استان‌ها شده است و حتی بسیاری از کشاورزان و باغداران نیز از این موضوع خوشحالند البته ما باید طوری برنامه‌ریزی و عمل کنیم که بارش‌ها خسارتی به شهروندان نزده و تنها منشأ برکت باشد.
وی با اشاره به آماده‌باش دستگاه‌ها و کارگروه‌های مدیریت بحران خاطرنشان کرد: در پی بارش‌های اخیر مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش کامل بوده و به حادثه‌دیدگان امدادرسانی نیز انجام شده است.
کد مطلب : ۱۱۳۴۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.