۰

تاجر ایرانی جشنواره سینمایی برگزار می کند

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۲
به گزارش عصر تعادل، نسبت جشنواره «عصر» با سينماي ايران و اهداف برگزاري آن ابهام‌هاي زيادي را در پي داشته كه از جمله ابهام‌ها موافقت يا مخالفت وزارت ارشاد با حضور فيلم‌هاي ايراني در آن است. با اين وجود برخي خبرگزاري‌هاي اصلاح‌طلب نامه‌اي مجهول‌الهويه به نام اعلاميه دبيرخانه جشنواره «عصر» منتشر کردند که در آن ادعا شده بود جشنواره «عصر» مقدمه برگزاري جشنواره‌اي ارزشي است!

اگر معامله اسماعيل ايزددوست با وزارت ورزش به سرانجام مي‌رسيد، اين ميلياردر ايراني ساکن ترکيه امروز مالک پرطرفدار‌ترين تيم باشگاه فوتبال کشور يعني پرسپوليس تهران بود. دو سال پيش که بحث فروش سرخابي‌هاي پايتخت جدي شد، سروکله ايزددوست و پيشنهاد 290‌ميليارد توماني‌اش هم پيدا شد. آن روزها گفته مي‌شد اين تاجر ساکن ترکيه مانند برخي از چهره‌هاي ميلياردر داخلي که به نحوي سر از فوتبال درآورده‌اند، به دنبال کسب شهرت و موقعيت از سرمايه‌گذاري در فوتبال است، وگرنه از نظر اقتصادي همه باشگاه‌هاي ورزشي ايراني بالفعل ضررده هستند. با منتفي شدن معامله مذکور نام ايزددوست نيز در رسانه‌ها کمرنگ شد. وي كه در ترکيه شبکه فارسي‌زبان «PNTV» را دارد، تلاش مي‌کند در رقابت با «GEMTV» مخاطبان بيشتري را براي خود دست و پا کند و حتي در اين راه از دزديدن برنامه‌هاي صداوسيما نيز فروگذاري نمي‌کند. اين رفتار شبکه «PNTV» باعث شده مخاطبان ماهواره از آن شبکه به عنوان شبکه دزد نام ببرند.
 
17 فيلم به علاوه سالار عقيلي
 
با اين اوضاع ايزددوست نوعي ابتکار عمل نسبت به رقبايش به خرج داده و مي‌خواهد در روزهاي آتي جشنواره فيلمي را با عنوان «عصر» در آنکارا برپا کند.
 
در خبر برپايي فستيوال عصر عنوان 17 فيلم بلند سينمايي حاضر در بخش مسابقه و نام 20 چهره سينمايي به عنوان مهمان جشنواره آمده است. گفته مي‌شود سالار عقيلي نيز با دريافت مبلغ قابل توجهي براي اجراي موسيقي در جشنواره «عصر» به ترکيه خواهد رفت.
خبرگزاري آناتولي ترکيه از فيلم‌هاي «ايتاليا ايتاليا» (مهدي صباغ‌زاده)، «برف» (مهدي رحماني)، «جامه‌دران» (حميدرضا قطبي)، «360 درجه» (سام قريبيان)، «خشکسالي و دروغ» (پدرام عليزاده)، «عادت نمي‌کنيم» (ابراهيم ابراهيمیان)، «کفش‌هايم کو» (کيومرث پوراحمد)، «سلام بمبئي» (قربان محمدپور)، «مرگ ماهي» (روح‌الله حجازي)، «ماحي» (داود خيام)، «به دنيا آمدن» (محسن عبدالوهاب)، «لانتوري» (رضا درميشيان)، «قندون جهيزيه» (علي ملاقلي‌پور)، «آرايش غليظ» (حميد نعمت‌الله)، «جاودانگي» (مهدي فردقادري)، «نيم» (بهمن کاميار) و «ربوده شده» (بيژن ميرباقري) به عنوان فيلم‌هاي بخش مسابقه فستيوال عصر نام برده است،  جواد نوروزبيگي، تهيه‌کننده سينما که چهار فيلم «ماحي، ربوده شده، سلام بمبئي و جاودانگي» را در جشنواره عصر داشته، از انصراف وي از حضور فيلم‌هايش در اين جشنواره خبر داده است. حتي چند تن از فيلمسازها مدعي شده‌اند که وزارت ارشاد و سازمان سينمايي از فيلمسازان خواسته‌اند که در جشنواره «عصر» شرکت نکنند.

جالب اينجاست که درباره مجوز برگزاري جشنواره عصر و اينکه وزارت ارشاد چرا موضع صريحي نسبت به آن ندارد، صحبتي نمي‌شود و مديران سازمان سينمايي ترجيح داده‌اند فعلاً سکوت اختيار کنند. در عوض برخي خبرگزاري‌ها متني را به عنوان بيانيه دبيرخانه جشنواره «عصر» منتشر کرده‌اند. در اين بيانيه تلاش شده تا «عصر» جشنواره‌اي ارزشي معرفي شود! 
کد مطلب : ۱۱۳۴۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.