۰

بازیکنی که به خاطر یک خطا ۲۴ جلسه محروم شد

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۲
بازیکنی که به خاطر یک خطا ۲۴ جلسه محروم شد
به گزارش عصر تعادل، در تاریخ فوتبال اسپانیا تا سال ۱۹۶۴ بازیکنی مانند کورتیسو محروم نشده بود. مدافع راست رئال ساراگوسا به خاطر خطا روی انریکه کویار و شکستن ساق پای این بازیکن، با محرومیت سنگینی روبه‌رو شد.
در آن سال‌ها اتلتیکومادرید و ساراگوسا روزهای خوبی را سپری می‌کردند. پنج فوق العاده در این سال در ساراگوسا بازی می‌کردند و این تیم برای چهارمین سال پیاپی فینال کوپا دل ری را تجربه می‌کرد که دو بار در دیدار نهایی با اتلتیکو روبه‌رو شده بود. این بار ساراگوسا تیم بزرگی داشت که یکی از ستاره‌هایش کویار بود. ساراگوسا باید در آخرین دیدار برگشت لالیگا به مصاف اتلتیکو می‌رفت. تیم مادریدی با دیگر همشهری‌اش یعنی رئال مادرید صدرنشین، تنها یک امتیاز فاصله داشت و ساراگوسا سوم بود. فضای هیجان انگیزی در بازی جریان داشت و لوییس، اتلتیکو را با یک گل پیش انداخت اما ساراگوسا بلافاصله گل مساوی را به ثمر رساند.
بازی زیر برف سنگین جریان داشت و در این شرایط، کورتیسو خطای شدیدی روی کویار انجام داد که باعث شد مهاجم اتلتیکو با برانکارد از زمین خارج شود. کویار به خاطر این خطا ماه‌ها قادر به بازی کردن نشد. تصمیم گومس اریباس (داور بازی) تحت تاثیر تماشاگران قرار گرفت. آن‌ها معتقد بودند کویار در حال نقش بازی کردن است. داور ابتدا باور کرد و معتقد بود که این بازیکن در حال وقت کشی است. اتلتیکو علاوه بر این که سه بر یک در این دیدار شکست خورد، کویار را نیز از دست داد.
پس از عکس‌برداری مشخص شد مهاجم تیم مادریدی با شکستگی ساق پا مواجه شده است. کویار مدت‌ها باید  از میادین دور می‌ماند. کمیته انضباطی این موضوع را بررسی کرد و تصمیم گرفت کورتیسو را تا پایان فصل محروم کند؛ یعنی ۲۴ بازی. مدافع ساراگوسا ۱۵ بازی دور برگشت لالیگا و ۹ بازی کوپا دل ری (سارگوسا فینالیست شد و برابر اتلتیکو قرار گرفت) را از دست داد. هواداران از کورتیسو حمایت کردند چون معتقد بودند ضربه کویار باعث این شکستگی نشده بلکه بر زمین خوردن بازیکن به این آسیب دیدگی شدت بخشیده است. سپس کورتیسو جای استوک‌های کفش کویار را بر روی پای خود نشان داد. مردم شهر ساراگوسا معتقد بودند چون چلس هم نایب رییس باشگاه اتلتیکو و هم کمیته انضباطی است، برای کورتیسو این محرومیت سنگین در نظر گرفته شده است. آنها این محرومیت را ناعادلانه عنوان کردند. با این حال در زمان محرومیت تغییری ایجاد نشد و این موضوع بر دوران بازی مدافع ساراگوسا تاثیرگذار بود چون کورتیسو جایگاهش را در ترکیب اصلی تیمش از دست داد و کویار مدت ها طول کشید تا به روند همیشگی‌اش برگردد.
ساراگوسا و اتلتیکو فینال کوپا دل ری را در آن سال برگزار کردند. این دو تیم یک سال پیش نیز در این مرحله برابر هم قرار گرفتند که با پیروزی ساراگوسا به پایان رسید. کویار در فینال ۶۴ به این بازی رسید و توانست به همراه تیمش جشن پیروزی بگیرد. او جام قهرمانی را به عنوان کاپیتان تیم بالای سر برد. کورتیسو در این بازی محرومیتش به پایان رسید. به جای کورتیسو در این بازی ریخا بازی کرد و سپس سوبیائوره جانشینش شد. کورتیسو فصل بعد برای تیمش به میدان رفت اما دیگر به عنوان یک بازیکن خشن شناخته می‌شد. او کم کم جایگاه اصلی اش را در تیم از دست داد و ایروسکیتا جوان بازیکن اصلی شد. کورتیسو سپس به خائن رفت و در آنجا از فوتبال خداحافظی کرد.
کد مطلب : ۱۱۳۴۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.