۰

استفاده از گارد ملی در جمع‌ آوری مهاجران آمریکا

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۱
به گزارش عصر تعادل، گفته می‌شود رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی طرحی برای استقرار حدود صد هزار نیروی گارد ملی برای جمع آوری مهاجران غیرقانونی در این کشور است. ادعایی که کاخ سفید آن را رد می‌کند.

براساس یادداشت‌هایی که آسوشیتدپرس به آن دست پیدا کرده، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا در تلاش است تا این نهاد نظامی را به صورت بی سابقه‌ای مسئول کنترل مهاجران کند؛ نیروهایی که قرار است به صورت گسترده از شرق تا غرب آمریکا مستقر شوند.

گفته می‌شود اماکن مورد هدف نقاطی هستند که محل زندگی حدود نیمی از افرادی است که به صورت غیرقانونی در آمریکا زندگی می‌کنند.

براساس یادداشتی که آسوشیتدپرس براساس آن گزارشی در این باره نوشته است و تاریخ آن به 25 ژانویه برمی‌گردد، نیروهای گارد ملی وظیفه دارند تا به عنوان افسر مهاجرت در ارتباط با تحقیقات، توقیف و بازداشت خارجی‌ها در آمریکا عمل کنند.

این طرح محل بحث‌های متعددی در اداره امنیت داخلی آمریکا بوده و تا همین روز گذشته نیز بحث متعددی پیرامون آن شکل گرفته است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که اکثر شهرهای بزرگ در سراسر آمریکا در مقابل تلاش ترامپ برای اخراج کردن مهاجران غیرقانونی از این کشور ایستادگی کرده‌اند.

در این میان براساس گزارش موسسه آماری پیو، لس‌ آنجلس به عنوان محل زندگی حدود یک میلیون مهاجر غیرقانونی اعلام کرده است که ماموران نهادهای اجرای قانون این شهر در هیچگونه اقدام مشابهی مشارکت نخواهند کرد.

این شهر دومین محل زندگی جمعیت کثیر مهاجران غیرقانونی در آمریکاست و نیویورک پیش از این شهر و در رتبه نخست قرار دارد.

با این حال روز گذشته شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید به سرعت گزارش آسوشیتدپرس را تکذیب و آن را غیرمسئولانه توصیف کرد.

اسپایسر در این باره به خبرنگاران گفت: این گزارشات صددرصد اشتباه هستند. به هیچ وجه اقدامی برای جمع آوری مهاجران غیرقانونی و موظف کردن گارد ملی برای انجام این کار صورت نگرفته است.
کد مطلب : ۱۱۳۵۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.