۰

دو سوم اف 18 های آمریکایی زمینگیر هستند

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۷
به گزارش عصر تعادل، با توجه به اینکه بیش از نیمی از جنگنده های نیروی دریایی آمریکا خارج از سرویس بوده و بودجه ای برای افزایش توان سطح دفاعی نیست، یک افسر ارشد نیروی دریایی آمریکا در این باره گفت به کار گرفتن هواپیماهای قابل استفاده در حال محدود شدن است.
 
 دو سوم اف ۱۸ های آمریکایی زمینگیر هستند
 
 
دریاسالار ویلیام موران (William Moran) معاونت فرماندهی عملیات نیروی دریایی آمریکا چندی پیش به نمایندگان کمیته خدمات نظامی سنا گفته بود: کارخانه های کشتی سازی و هواپپمایی ما به دلایل گوناگون در تعمیر به موقع ناوها و جنگنده ها با مشکل مواجه اند.
 
به گفته این مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا، شمار جنگنده های غیر عملیاتی اف-۱۸ (هورنت) دو برابر شده است.
 
این گزارش همچنین تایید می کند که ۶۲درصد از جنگنده های اف-۱۸ نیروی دریایی آمریکا قادر به پرواز نیستند و همچنین ۵۳ درصد از مجموع ناوگان هوایی نیروی دریایی آمریکا نیز زمین گیر است.
 
‘پیتر سینگر’ (Peter Singer) یک استراتژیست از بنیاد ‘نیوآمریکا’ مستقر در واشنگتن درباه این مساله گفت: مشکلات موجود حاصل یک سری تصمیمات همچون مساله بودجه کنگره درباره پنتاگون است که می بایست تاکنون جنگنده های جدید جایگزین جنگنده های قدیمی شده بودند.
 
در همین حال ‘آدام اسمیت’ نماینده دمکرات از حوزه انتخابیه واشنگتن، زمین گیر شدن بیش از نیمی از جنگنده های نیروی دریایی آمریکا را متوجه بودجه بندی کنگره در سال ۲۰۱۱میلادی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما دانست که از موارد اصلی در نبود بودجه مالی موردنیاز نیروی دریایی آمریکا بوده است.
 
آدام اسمیت، که از اعضای کمیته خدمات نظامی در مجلس نمایندگان آمریکا است، دراین باره به سی ان ان گفت: تحمیل کنترل بودجه بر هزینه های نظامی و غیر نظامی در ‘قانون کنترل بودجه’ باعث کاستی در آمادگی ارتش شد.
 
این عضو کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا افزود، محدودیتی که درباره نیروی دریایی آمریکا به وجود آمده دربرگیرنده مجموعه ای از یک دهه جنگ و تاخیر طولانی مدت در توسعه و جایگزینی جنگنده ها بوده است.

جنگنده F/A-18 یک جنگنده چندمنظوره است که با سرعتی تا یکهزار و ۹۱۵ کیلومتر بر ساعت و تا ارتفاع ۱۲کیلومتری توان پرواز دارد. تاکنون یکهزار و ۴۸۰ فروند از این جنگنده ساخته شده و نخستین بار در سال ۱۹۸۳ از سوی نیروی دریایی آمریکا به کار گرفته شد. 

کشورهای استرالیا و اسپانیا نیز از این هواپیمای جنگی استفاده می کنند. قیمت هر فروند جنگنده F/A-18 نزدیک به ۳۰ میلیون دلار است.
کد مطلب : ۱۱۳۵۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.