۰

شورای امنیت انفجار بغداد را محکوم کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۹
به گزارش عصر تعادل،شورای امنیت در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورهای عضو این شورا به شدت حملات تروریستی وحشیانه و بزدلانه که در عراق از جمله در بغداد در 16 فوریه 2017 صورت گرفت و به کشته شدن دست کم 50 تن و زخمی شدن ده‌ها انجامید، محکوم می‌کنند.

شورای امنیت اعلام کرد که اعضای این شورا همدردی عمیق خود را با خانواده‌های قربانیان و ملت و دولت عراق ابراز می‌دارند و به آنها تسلیت می‌گویند و برای مجروحان شفای هرچه سریع‌تر را آرزومندند.

کشورهای عضو شورای امنیت طبق این بیانیه تاکید کردند که تروریسم با تمامی مظاهر و نمودهایش یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها علیه امنیت و صلح بین المللی است و عاملان این کشتارها باید مجرم شناخته شوند و نیازی به این امر وجود دارد که عاملان و حامیان مالی و طراحان این اقدامات به دست عدالت سپرده شوند.

این کشورها بر لزوم این امر تاکید کردند که تمامی کشورها با تهدیدها علیه امنیت و صلح بین المللی که ناشی از اقدامات تروریستی است، با تمامی ابزارهای موجود مقابله کنند.

شورای امنیت تمامی کشورها را بر اساس تعهداتشان در قانون بین المللی و قطعنامه‌های ذی ربط شورای امنیت به این امر ترغیب کرد که به صورت کارآمد با تمامی مسئولان ذی ربط همکاری داشته باشند.

فرماندهی عملیات بغداد روز پنج شنبه از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه البیاع در جنوب بغداد خبر داد.
کد مطلب : ۱۱۳۵۸۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.