۰

"آشتی ملی" در فوتبال ایران اتفاق می‌افتد؟

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۸
به گزارش عصرتعادل،صحبت‌های امروز سرمربی پرسپولیس، پیام مهمی برای فوتبال ایران داشت و آن هم این بود که مرد کروات نیمکت سرخ‌ها که پیش از این سابقه هدایت تیم ملی را هم داشته، آتش جنگ لفظی با کارلوس کی‌روش را خاموش کرده و می‌خواهد شرایطی پیش بیاید که هم تیمش در آسیا نتیجه بگیرد و هم تیم ملی ایران در رقابت‌های پیش روی خود در بازی‌های مقدماتی جام جهانی موفق باشد.
اختلاف دو مربی خارجی مطرح فوتبال ایران در ماه‌های گذشته تبدیل به بزرگ‌ترین مشکل فوتبال ایران شده بود که حتی مدیران فدراسیون و باشگاه پرسپولیس هم در ابتدا راه حلی برای پایان دادن به این درگیری‌های لفظی نداشتند.
پس از انتقاد برانکو از اردوی تیم ملی در دوبی، کی‌روش ۷ ملی‌پوش پرسپولیس را به تهران بازگرداند و همین دو اتفاق، سرآغاز جنگی طولانی و در نوع خود عجیب در فوتبال ایران بود. کی‌روش و برانکو نتیجه نگرفتن تیم‌هایشان را به صحبت‌های یکدیگر مرتبط می‌دانستند و با وجود توصیه‌های مدیر باشگاه و رییس فدراسیون حاضر به پایان دادن این بحث‌ها نبودند.
سرمربی پرتغالی تیم ملی که علاوه بر انتقادات برانکو از امکانات کم و بی‌برنامگی برای آماده‌سازی تیم ملی در راه صعود به جام جهانی ناراحت بود، چندین بار در صفحه شخصی خود نسبت به وضع موجود اعتراض کرد و در آخرین اظهار نظر رسمی خود که پس از جلسه با مهدی تاج و در مقابل خبرنگاران عنوان شد، اعلام کرد تا زمانی که بازیکنان پرسپولیس اضافه وزن دارند آن‌ها را به تیم ملی دعوت نمی‌کند.
این اظهار نظر کی‌روش در حالی صورت گرفت که کمتر از ۵۰ روز به بازی بعدی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی مانده بود و با توجه به سابقه مرد پرتغالی در ثابت کردن حرف‌هایی که زده، گمانه‌زنی‌های زیادی مبنی بر آینده ملی‌پوشان پرسپولیس وجود داشت.
با این حال سرمربی کروات پرسپولیس امروز و پس از نشستی که با طاهری سرپرست این باشگاه داشت، در گفت‌وگویی کاملا حمایتی، گفت که او، بازیکنان، همکاران و سایر مسئولان باشگاه پرسپولیس به طور کامل از تیم ملی و هدف مقدسش در راه رسیدن به جام جهانی حمایت می‌کنند چرا که مهم‌ترین خواسته ایرانی‌ها همین است.
این مصاحبه برانکو می‌تواند یک پالس مثبت و نقطه آغازی برای پایان دادن اختلافات این دو مربی خارجی باشد. اتفاقی که در فاصله یک ماه مانده به آغاز دوباره رقابت‌های مقدماتی جام جهانی می‌تواند خبر خوبی برای هواداران تیم ملی باشد که آرزو دارند دومین صعود متوالی ایران به جام جهانی که پیش از این هم به اصلی ‌ترین هدف کی‌روش تبدیل شده بود تحقق پیدا کند.
کد مطلب : ۱۱۳۶۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.