۰

هلال احمر پاسخ منتقدانش را داد

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۷
به گزارش عصرتعادل،مصطفی محمدیون در گفت‌وگو با ایسنا و در پاسخ به برخی اظهارات درباره چگونگی حضور هلال احمر در جریان امدادرسانی‌ها در سیل و آبگرفتگی و همچنین برف و کولاک چندین استان کشور، گفت: کار جمعیت هلال احمر، کمک به مردم است. امدادگران و داوطلبان هم بدون هیچ چشمداتی در خدمت‌رسانی حاضرند. هلال‌احمر با تمام ظرفیت و امکانات و نیروهایش در امدادرسانی‌ها حضور یافته است و اگر می‌خواهید قضاوتی در این رابطه داشته باشید، به مردم سیستان و بلوچستان، بوشهر، جهرم، نمایندگان و استانداران‌شان مراجعه کنید. مستندات ما از حضورمان در این حوادث، مردم هستند. چگونگی حضور هلال‌احمر، از پایین‌ترین تا بالاترین رده را، از مردم سوال کنید.
وی با اشاره به حضورش در جهرم و ارزیابی اقدامات امدادی در سیل این شهرستان گفت: تقریبا سه هفته است که به عنوان دبیرکل جمعیت هلال‌احمر منصوب شده‌ام. در این مدت به شهادت استاندار و نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، سه روز در این استان حضور داشتم و از نزدیک امدادرسانی‌ها به سیل‌زدگان را پیگیر بودم و اقدامات لازم را جهت رفع کم و کسری‌ها انجام دادیم. همچنین باز هم به شهادت استاندار، نمایندگان مجلس و فرماندار فیروزکوه و آبعلی، سه روز در برف و کولاک گدوک و فیروزکوه حضور داشتم. دو شب گذشته نیز در بوشهر بودم و امروز هم به جهرم آمده‌ام تا ارزیابی از فعالیت و همچنین کم و کسری‌های همکارانم داشته باشم.
وی افزود: به عنوان مثال در سیل جهرم، نیاز به بالگرد داشتیم که مقرر شد دو بالگرد دیگر علاوه بر بالگرد این استان، از استان‌های مجاور به خدمت گرفته و آذوقه روستاهایی که در محاصره سیل هستند، تامین شود.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: مجموع مدیران هلال‌احمر مستمرا در مناطق تحت تاثیر سیل و آب‌گرفتگی و برف و کولاک حضور دارند. ضمن آنکه به طور فعال با تمام استان‌های دیگر در ارتباط هستیم. مردم، استانداران، فرمانداران و نمایندگان مجلس استان‌های درگیر، گواه این موضوع هستند.
اهل کاریم، سیاسی کار نمی‌کنیم
محمدیون با بیان اینکه اهل کاریم و سیاسی کاری نمی‌کنیم، ادامه داد: نمی‌دانم چرا عده‌ای بی‌انصاف و خارج از عدالت رفتار می‌کنند. چرا ضمن ایجاد شبهه سیاسی، منافع ملی را زیر سوال می‌برند؟ چه کسی از این کارها منفعت می‌برد؟ عنوان کرده‌اند ما پشت دیوار شیشه‌ای نشسته‌ایم. آیا جهرم، دیوار شیشه‌ای است؟ کولاک گدوک دیوار شیشه‌ای است؟ باران ۵۰۰ میلی‌متری، دیوار شیشه‌ای است؟ انصاف‌تان کجاست؟ مطبوعات یعنی انصاف و واقعیت را نشان دادن. باز هم تاکید می‌کنم که اهل سیاست نیستم، اما این را خوب می‌دانم که باید وظیفه‌ام را به نحو احسن انجام دهم.
وی تاکید کرد: جمعیت هلال‌احمر کارش کمک به مردم است. بشر دوستانه کار می‌کند و با مسائل سیاسی کاری ندارد. از این بی‌انصافی‌ها ناراحتم. کسانی که این ادعاها را دارند، چرا از استانداران و دیگر مسوولان استان‌های درگیر در سیل و برف و کولاک سوال نمی‌کنند؟ هلال‌احمر با تمام ظرفیت و امکانات و نیروهایش در امدادرسانی‌ها حضور یافته است. اگر می‌خواهید قضاوت کنید، مستند صحبت کنید. مستندات ما مردم هستند و درباره حضورمان و کارمان از آنها سوال کنید.
کدام پول نجومی؟
محمدیون درباره اظهاراتی مبنی بر بودجه‌های میلیاردی و نجومی در هلال‌احمر گفت: بودجه هلال‌احمر در دو سال گذشته (۹۴ و ۹۵) یکهزار و۱۰۰ میلیارد تومان بوده است، اما طی این دو سال تنها ۱۰۰ میلیارد تومان به هلال‌احمر پرداخت شده است، آیا این پول نجومی است؟ پول‌های نجومی که می‌گویند کجاست؟ طرح چنین مباحثی افترا و تشویش اذهان عمومی است. مستند بیاورید. من باید برای ماموریت‌های ذاتی خود وقت بگذارم و وقتی برای شکایت از کسی ندارم.
اگر مشکلات مالی رفع نشد....
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به سوال ایسنا درباره رایزنی‌هایی که با مسوولان جهت رفع مشکلات مالی هلال‌احمر داشته‌اند، گفت: اخیرا با مسوولان کشوری در این باره جلساتی داشته‌ایم. ان‌شاءالله مشکلات مالی هلال‌احمر رفع شود. اگر هم رفع نشد، کسانی دیگر بیایند و هلال‌احمر را با ۱۰ هزار نیرو و همچنین ۵۰ هزار نیروی داوطلب بچرخانند. البته قول داده‌اند مشکلات حل شود. امیدواریم هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدام شود، چراکه هلال‌احمر باید در مناطق دور افتاده خدمت‌رسان باشد.
نگرانی بابت انبارها نداریم، اما...
محمدیون درباره وضعیت انبارهای امدادی با توجه به حجم گسترده خدمت‌رسانی‌ها در برف و کولاک و همچنین سیل و آب‌گرفتگی‌های اخیر گفت: در حال حاضر مشکلی از این جهت نداریم. از محل صرفه‌جویی‌هایی که صورت گرفته، استفاده می‌کنیم و اقلام مصرفی‌ و مواد غذایی در انبارها کامل است. هیچ نگرانی هم بابت بالگردها و خودروها نداریم. اگر قرارا است سازمانی به عنوان نماد اقتصاد مقاومتی معرفی شود، آن سازمان هلال‌احمر است. سازمان بازرسی کل کشور هم نیز در این زمینه با ارسال نامه‌ای به این موضوع اذعان کرده است. در مجموع مشکلی از جهت انبارها نداریم. اما این ادعای من با روند کنونی تدوام نخواهد داشت.
چرا برخی‌ها کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند؟
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر عزل و نصب‌های سیاسی در مجموعه هلال‌احمر گفت: سیاست را نمی‌فهمم. تنها این را می‌دانم که کاری را که قبول کرده‌ام و باید به نحو احسن آن را انجام دهم. از روزی که منصوب شده‌ام یا تلفن دستم است و هماهنگی‌ها را انجام می‌دهم یا در بیابان‌ها و سیل و کولاک هستم. عزل و نصبی هم در کار نبوده است. خانم رافع که ۵ سال رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بودند، به عنوان مشاور رییس جمعیت منصوب شدند؛ مشاور یعنی عصاره و کارکشته جمعیت. یکی از بهترین مدیرعاملان از مازندران نیز به سازمان داوطلبان آمدند. از نظر من خانم رافع وارد مجموعه‌ای شده که کارکشته‌ترین‌ها در آن قرار می‌گیرند. نمی‌دانم چرا برخی‌ها کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند. دکتر دهقان نیز به درخواست خود برای ادامه تحصیل رفته است، البته من به شرطی موافقت کردم که هفته‌ای دو روز را به من کمک کنند. در مجموع ما از بیرون کسی را برای جمعیت نیاورده‌ایم. همه از نخبگان جمعیت هلال‌احمر هستند.
محمدیون در پایان صحبت‌هایش مجددا تاکید کرد: شعار نمی‌دهم. حقوق می‌گیرم و می‌دانم که وظیفه‌ای را قبول کرده‌ام و باید به بهترین نحو آن را انجام دهم.
انتهای پیام
کد مطلب : ۱۱۳۶۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.