۰

آیت الله نوری همدانی: نظارتی در امور اقتصادی وجود ندارد

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۸
به گزارش عصرتعادل، این مرجع تقلید عصر شنبه در دیدار با مدیران اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف با ذکر این مطلب که امروز دشمنان با حربه اقتصاد به جنگ ما آمده‎اند گفت: دشمنان سعی می‎کنند با بوجود آوردن جریان‏‌هایی اقتصاد ما را فلج کرده و حکومت اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند.
وی با اشاره به حدیثی امام صادق(ع) در خصوص وظیفه حکومت اسلامی در ایجاد و حفظ امنیت و عدالت و فراوانی در کشور تصریح کرد: اگر به دنبال ارتقای سطح اقتصادی هستیم باید به سخن رهبرمعظم انقلاب عمل کرده و به تقویت بخش خصوصی بپردازیم.
آیت‎الله نوری همدانی بر لزوم دوری دولت از تصدی گری در عرصه اقتصاد تاکید کرد و گفت: در روزهای اول این دولت بنده به ایشان گفتم که هر جنسی که تولید می‎شود، محاسبه دقیقی روی آن انجام شود و برای آن قیمت عادلانه تعیین کنید و همین جنس را با همین قیمت در سراسر کشور ارائه دهید.
این مرجع تقلید قاچاق را از مهمترین مشکلات اقتصادی کشور برشمرد و اظهارکرد: باید به سمتی پیش برویم که تولیدات در کشور انجام شود تا به قاچاق دچار نشویم.
آیت‎الله‎ نوری همدانی گفت: امروزه بانک‎ها کمک رسان اقتصاد ما نیستند؛ بانک‎ها به دلیل اینکه ثروت عمومی را در دل خود جای داده‏اند می‏تواند واسطه بین مردم و فعالان اقتصادی باشند؛ بانک ها نباید خودشان وارد فاز تجارت شوند.
وی بیان کرد: بانک‏ها وضعی ایجاد کرده‌اند که مردم و سرمایه‌گذاران پول‌های خود را به آنها می‌دهند و سود می‌گیرند و به همین خاطر بسیاری از کارگران بیکار می‌شوند؛ بارها اعلام کرده‌ایم که دیرکرد وام حرام است ولی گوش نمی‌دهند؛ متاسفانه هر روز نیز نام این کارها را تغییر می‌دهند و نام‌های خاصی روی این کار حرام می‌گذارند.
این مرجع تقلید تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام و عمل است؛ امروز مردم ما از گرانی و بیکاری رنج می برند و فعالان دولتی و خصوصی اقتصاد باید این مشکلات را رفع کنند.
انتهای پیام
کد مطلب : ۱۱۳۶۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.