۰

حبس 5 ساعته مسافران مشهد در هواپیما

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۵
به گزارش عصرتعادل، مسافران پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به شماره 1034 مشهد-تهران 5 ساعت است که در داخل این هواپیما بلاتکلیف مانده اند و نه هواپیما به مقصد تهران پرواز می کند و نه به مسافران اجازه داده می شود از هواپیما پیاده شوند.

این در حالی است که حال برخی مسافران سالخورده به علت معطلی بیش از اندازه وخیم است.

تماس های مکرر با مدیرعامل ماهان نیز به نتیجه نرسیده است و مسئولان ماهان جوابگو نیستند.

روز گذشته نیز پس از 4 ساعت حضور مسافران در هواپیما این پرواز انجام نشد.

گزارش خبرنگار تسنیم حاکی است فضای داخل هواپیما هم اکنون متشنج است و برخی مسافران به نشانه اعتراض خواستار پیاده شدن از هواپیما شده اند.
 
 عملیات ناموفق یخ‌زدایی هواپیمای ماهان پس از ۷ ساعت حبس مسافران

ساعت 13:30 امروز مدیرکل روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام این‌که سطوح پروازی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد باز است، گفت: تاخیر پروازهای خروجی ماهان به دلیل یخ‌زدگی آنها و انجام عملیات یخ‌زدایی است.

یدالله آقایی اظهار کرد:‌ شرکت فرودگاه‌ها به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده که سطوح پروازی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد باز است و آنها می‌توانند پروازهای خود را انجام دهند.

وی در عین حال با اشاره به تاخیر پیش‌آمده برای انجام برخی پروازها، تصریح کرد:‌با توجه به این‌که درجه حرارات به زیر صفر رسیده، برخی تجهیزات هواپیماها دچار یخ‌زدگی شده و باید برای انجام پرواز عملیات یخ‌زدایی (deice) انجام شود که هم‌اکنون تعدادی از شرکت‌ها در حال انجام این کار هستند.

وی با بیان این‌که سه پرواز هواپیمایی ماهان دچار این مشکل شده‌اند، گفت:‌ عملیات یخ‌زدایی تجهیزات به زودی تمام شده و پروازها انجام می‌شود.

این در حالی است که دقایقی پیش خلیان پرواز مشهد-تهران شماره 1034 هواپیمایی ماهان اعلام کرد:‌ متاسفانه عملیات یخ زدایی هواپیمای ماهان در فروذدگاه مشهد عمل نکرد.

خلبان هواپیما هم‌اکنون اجازه باز شدن درب هواپیما را داده و پلکان نیز به بدنه هواپیما متصل شده است. به مسافران این پرواز گفته شده می‌توانند پرواز خود را کنسل کرده و از هواپیما پیاده شوند یا مانند 7 ساعت گذشته داخل هواپیما منتظر بمانند تا عملیات یخ زدایی مجددا انجام شود.

در 7 ساعتی که مسافران پرواز 1034 ماهان در هواپیما حبس شده بودند،‌حال برخی از مسافران وخیم شده و نیاز مبرمی به خدمات پزشکی دارند، گرچه خدمه پروازی و خلبان این پرواز هیچ توجهی به این مسئله نکردند.

پرواز سایر شرکت‌های هواپیمایی از جمله آتا از مشهد به سمت یزد و مشهد-خرم‌آباد هواپیمایی معراج نیز چنین وضعیتی دارند و مسافران این پروازها ساعت‌هاست داخل هواپیما محبوس شده‌اند. 
 
ورود اورژانس به هواپیمای مشهد ــ تهران ماهان/گریه مهمانداران به‌دلیل حال بد مسافران
 
سرانجام پس از هفت ساعت حبس مسافران و بی توجهی به حقوق آنها،‌ با باز شدن درب هواپیما اورژانس فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد دقایقی پیش وارد هواپیما شد و در حال انتقال مسافران بدحال این پرواز است.

یکی از مسافران در این باره گفت:‌ در هفت ساعتی که در هواپیما محبوس بودیم حال تعدادی از مسافران وخیم شد و هیچ خدمات پزشکی به آنها ارائه نشد.

وی بیان کرد:‌ چند دقیقه پیش مهمانداران هواپیما از یکی از مسافران که پزشک بود درخواست کردند به تعدادی از مسافران که حال وخیمی دارند،‌ رسیدگی کند.

به‌گفته وی،‌ تعدادی از مهمانداران به‌دلیل فشار زیاد و وضع نامناسب مسافران به گریه افتادند.

مسئول اورژانس هم‌اکنون اعلام کرد که پرواز 1034 ماهان سه بیمار اورژانسی دارد.

در حالی مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم حاکی از وخیم بودن حال تعدادی از مسافران پرواز مذکور به‌دلیل حبس 7ساعته در هواپیماست که مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی مدعی شده است: هیچ مشکلی در پروازها نداریم.

از سوی دیگر حال یکی از مسافران پرواز آتا که کودکی 4ساله و سرطانی است به‌دلیل محبوس شدن در هواپیما وخیم شده است.
کد مطلب : ۱۱۳۶۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.