۰

روایتی جدید از ماجرای کمپین خودرو

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۰
به گزارش عصر تعادل، در حالی حدود یک سال و نیم از ماجرای «کمپین خرید خودرو صفر ممنوع» می‌گذرد که وزیر صنعت،معدن و تجارت از زوایای جدید آن صحبت به میان آورده و تاکید می‌کند گردانندگان این کمپین به‌دنبال متوقف کردن رشد اقتصادی کشور از مسیر صنعت خودرو بوده‌اند.
 
اواخر بهار سال گذشته بود که این پدیده خطرناک در بازار خودرو کشور رخ نمود و سبب شد فروش خودروسازان داخلی در رکودی سنگین قرار گیرد و محصولات شان در انبارها و پارکینگ‌ها باقی بماند. با بروز پدیده «کمپین خرید خودرو صفر ممنوع» که از شبکه‌های اجتماعی جان گرفت، بازار خودرو و فروش شرکت‌های خودروساز داخلی به‌طور مستقیم تحت‌تاثیر قرار گرفته و اوضاع برای دومین صنعت بزرگ کشور بحرانی شد.
 
این کمپین که چند ماهی ادامه داشت، بخشی از مشتریان را از خرید خودروهای داخلی منع کرد تا در پی آن، عرصه بر شرکت‌های خودروساز داخلی تنگ شود و در نهایت اگر نبود کمک ویژه دولت، شاید صنعت خودرو همچنان در بحران دست و پا می‌زد و نجات نمی‌یافت.هرچه بود، دولت توانست با ارائه حدود 130 هزار فقره تسهیلات 25 میلیون تومانی، ضمن از بین بردن کمپین موردنظر، یکی از شلوغ‌ترین دوران فروش را برای خودروسازان رقم بزند.
 
هرچند در آن دوران نام متهمان مختلفی برای کمپین خودرو مطرح شد و حتی پای معاندین خارج از کشور نیز به میان آمد، با این حال و با وجود گذشت یک سال و نیم از واقعه «کمپین خرید خودرو صفر ممنوع»، وزیر صنعت از شناسایی عاملان آن خبر داده و از نیتشان پرده برداشته است. به گفته محمدرضا نعمت‌زاده، عاملان کمپین موردنظر، شناسایی و به مقامات معرفی شده‌اند و اتفاقا جزو حقوق‌بگیران بیت‌المال نیز هستند.
 
وزیر صنعت با تاکید بر اینکه هدف برپاکنندگان کمپین، متوقف کردن رشد اقتصادی و صنعتی کشور بود، گفته که عده‌ای وقتی دیدند خودرو یکی از بخش‌های پیشران در صنعت کشور است، آن را هدف قرار دادند و موجی ایجاد کردند تا مشتریان، خودروهای داخلی را نخرند.
 
نعمت‌زاده تاکید کرده که این افراد قصد داشتند با اهداف انتخاباتی مانع از رشد صنعتی کشور از محل رشد صنعت خودرو شوند. اظهارات وزیر صنعت در شرایطی است که ماجرای کمپین هرچه بوده باشد، نافی نقاط ضعف خودروهای داخلی و انتظارات بحق مشتریان در مورد مسائلی مانند کیفیت و خدمات پس از فروش نیست.
کد مطلب : ۱۱۳۶۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.