۰

منصور برزگر از دلایل ناکامی قهرمان المپیک می‌گوید

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۳
به گزارش عصر تعادل، شکست حسن یزدانی مقابل کشتی‌گیر‌ آمریکایی در فینال جام جهانی، شاید تلخ‌ترین اتفاق برای کشتی ایران دراین دوره از مسابقات بود. شکستی که انتقادهایی را نیز برای وی به همراه داشته است.
 
 
دلایل کادرفنی
 
 
قهرمان وزن ٧٤کیلوگرم المپیک ٢٠١٦ که با کشتی‌های جسورانه خود در ریودوژانیرو طرفداران زیادی برای خود پیدا کرد، در جام‌جهانی با وجود شکست‌دادن رقیبانش قبل از فینال، درمسابقه پایانی مقابل کشتی‌گیر آمریکایی ضربه فنی شد تا سیل انتقادات به سمت او و کادرفنی برای تغییر وزنش و کشتی‌گرفتن در وزن ٨٦کیلوگرم سرازیر شود. با این حال، کادرفنی دلیل شکست قهرمان المپیک را صرفا سرماخوردگی و فشار روی او بابت توقعات بالا می‌داند.
 
 
یزدانی طاقت باخت نداشت
 
 
قهرمان ٢٢ساله جویباری که بعد از المپیک تعریف و تمجیدهای زیادی را نسبت به خود شنیده بود، بعد از شکست در فینال جام‌جهانی حتی نای بلندشدن از روی تشک را هم نداشت. نکته عجیب این بود که یزدانی حتی حاضر نشد درجشن قهرمانی ایران در جام‌جهانی شرکت کند و خبری از او در عکس‌های یادگاری با جام قهرمانی نبود. شاید هیچ‌کس تصور نمی‌کرد قهرمان المپیک ٢٠١٦ چند ماه بعد از کسب افتخار بزرگ با چشمانی اشکبار سالن کرمانشاه را ترک کند.
 
 
برزگر: بدن یزدانی کم آورد
 
 
منصور برزگر، پیشکسوت کشتی ایران درباره شکست حسن یزدانی و لطمه‌ای که این کشتی‌گیر ممکن است از این باخت متحمل شود، به «شهروند» می‌گوید: «از گذشته همین‌طور بوده، کشتی‌گیرانی که به یک وزن بالاتر می‌روند، نمی‌توانند به یک‌باره مثل یک وزن پایین‌تر آمادگی خود را نشان دهند. یزدانی خودش هم این موضوع را می‌دانست و نباید از این باخت شوکه شود. به نظرم ضربه فنی‌شدن یزدانی در فینال ٢ دلیل داشت؛ اول این‌که او زمان کافی برای تمرینات در این وزن را نداشته است. دوم هم این‌که روی حریف آمریکایی‌اش آن‌قدر حساب نمی‌کرد و به خاطر همین با شدت زیادی وارد تشک شد و می‌خواست با نتیجه عالی او را شکست دهد. او هرچه داشت، در وقت اول گذاشت و در وقت دوم بدنش کم آورد.»
 
 
خادم هم این شرایط را تجربه کرده است
 
 
سرمربی سابق تیم‌ملی کشتی آزاد دربخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: «یزدانی در وزن ٧٤کیلوگرم با سیستم هجومی کشتی می‌گرفت و اهل اداره‌کردن کشتی نبود اما به نظر می‌رسد باید سیستم مبارزه خود را در یک وزن بالاتر تغییر دهد. این کشتی‌گیر آمریکایی آماده است و قهرمان آذربایجان را هم دراین مسابقات با نتیجه عالی شکست داد. یزدانی باید برنامه‌ریزی کند تا با تقسیم نفس به مشکل برنخورد. او باید از جای خودش بلند شود و برای ادامه کارش تلاش کند. به ‌هرحال وزن یزدانی زیاد بوده و چون جوان است بدنش رشد می‌کند. خیلی از قهرمانان سابق ما مثل برادران خادم، عباس جدیدی و علیرضا حیدری نیز چنین اتفاقی را تجربه کردند.»
 
 
یزدانی باید روی سکو می‌رفت
 
 
برزگر درباره روی سکونرفتن یزدانی درجشن قهرمانی ایران خاطرنشان کرد: «فکر می‌کنم آن‌قدر سالن شلوغ بود که کادرفنی هم حواسش نبود که یزدانی روی سکو نیست. این کشتی‌گیر تحت‌تأثیر آن باخت بوده اما درقهرمانی ایران سهیم بود و باید روی سکو می‌رفت. البته نباید خیلی به او خرده بگیریم، چون آرامشش از هرچیزی مهم‌تر است.»
کد مطلب : ۱۱۳۶۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.