۰

آغاز عملیات آزادسازی غرب موصل

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۸
به گزارش عصر تعادل، عملیات آزادسازی بخش غربی شهر موصل سرانجام پس از هفته‌ها انتظار با فرمان «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق کلید خورد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه، در دستور العبادی آمده است که نیروهای شرکت کننده در عملیات، باید آزادسازی «انسان» را بر آزادی خاک مقدم بدارند.

سرتیپ ستاد «عبدالرشید یارالله» فرماندهی کل عملیات آزادسازی موصل نیز اعلام کرده است که روحیه نیروهای عراقی بسیار عالی است.

منابع خبری اعلام کرده‌اند که با صدور فرمان عملیات، توپخانه عراق به شدت در حال گلوله‌باران مواضع داعش در بخش غربی است.

بخش شرقی موصل در تاریخ 5 بهمن گذشته به طور کامل به دست نیروهای عراقی افتاد. بخش شرقی دو سوم این شهر را در بر می‌گیرد و انتظار می‌رود عملیات آزادسازی بخش غربی در مدت کوتاه‌تری به سرانجام برسد.
 
با آزادسازی شرق موصل، بسیاری از تروریست‌ها به بخش غربی فرار کردند و از آن‌جایی که نیروهای الحشد الشعبی مسیر فرار به سمت سوریه را در غرب استان نینوی به طور کامل مسدود کرده‌اند؛ عناصر تروریستی به نوعی در بخش غربی در محاصره به سر می‌برند.
   
شهر موصل به وسیله رود بزرگ دجله به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم می‌شود. نهاد «مبارزه با تروریسم» همانند بخش شرقی در بخش غربی نیز بیشترین نقش را بر عهده خواهد داشت. همچنین پلیس فدرال عراق و بخشی از نیروهای زرهی ارتش نیز در این عملیات حضور خواهند داشت.

پیش از آغاز این عملیات، هواپیماهای عراقی میلیون‌ها اعلامیه به صورت هفتگی بر فراز غرب موصل پخش می‌کردند که در آن از مردم عادی خواسته شده بود از مراکز داعش دوری کنند و حدالامکان از خانه‌های خود خارج نشوند.
کد مطلب : ۱۱۳۶۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.