۰

معاون اول روحانی در جلسه استیضاح آخوندی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۴
به گزارش عصر تعادل، معاون اول رییس جمهور و برخی از وزرا در جلسه استیضاح عباس آخوندی در مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.

استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس قرار دارد.

عباس آخوندی در نخستین لحظات نشست علنی امروز مجلس درحالی وارد صحن مجلس شد که حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهوری او را همراهی می‌کردند. انصاری از ابتدای کار دولت یازدهم تا چندماه پیش مسئولیت معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری را برعهده داشت و همراهی معاونان پارلمانی پیشین و فعلی رییس‌جمهوری با آخوندی در روز استیضاح از نکات جالب‌توجه بود.

این درحالی بود که اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور و سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دقایقی بعد وارد صحن علنی مجلس شدند. گروهی از معاونان پارلمانی دستگاه‌های مختلف نیز در صحن مجلس حضور دارند.

همچنین حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات نیز در صحن حاضر شده و این درحالی است که لحظاتی پیش محمود واعظی وزیر فناوری و ارتباطات و حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نیز در صحن علنی مجلس حاضر شدند.

به گزارش ایلنا، در این استیضاح راه و شهرسازی محمداسماعیل سعیدی، سیدمهدی مقدسی، محمدرضا صباغیان، اکبر ترکی، احمدعلیرضا بیگی و محمدحسین فرهنگی به عنوان مخالفان استیضاح وزیر سخنرانی کنند. این درحالی است که لحظاتی پیش حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان نیز به جمع نمایندگانی که قرار است به‌عنوان استیضاح‌کننده نطق کنند، اضافه شد.

بنابر اعلام رییس مجلس شورای اسلامی روال کار این جلسه استیضاح بنابر آیین‌نامه داخلی مجلس به این ترتیب خواهد بود که ابتدا نمایندگان استیضاح‌کننده در مهلت دو ساعته نطق می‌کنند و در ادامه وزیر راه و شهرسازی و رییس‌جمهوری سه ساعت فرصت دفاع دارند. گفتنی است درصورتی که وزیر و رییس‌جمهوری تمایل به نطق نمایندگان یا دیگر مسئولان بجای خود داشته باشند، می‌توانند از این مهلت سه ساعته استفاده کرده و مقدار زمان موردنظر را در اختیار دیگران قرار دهند.
کد مطلب : ۱۱۳۷۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.