۰

تیلدا سوینتون «دکتر هو» می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۷
به گزارش عصر تعادل، تیلدا سویینتون که در سال ۲۰۰۸ موفق به کسب جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر مکمل زن شده بود قرار است به عنوان جدیدترین بازیگر «دکتر هو»( Doctor Who) انتخاب شود.
 
تیلدا سوینتون «دکتر هو» می‌شود

 پیتر کابالدی، بازیگر بریتانیایی که از سال ۲۰۱۳ و کنار رفتن مت اسمیت، ایفای نقش دکتر هو را بر عهده گرفته بود، به تازگی اعلام کرد که تا پایان امسال بازی در نقش این کاراکتر محبوب داستان‌های علمی تخیلی تلویزیون را به پایان خواهد رساند تا پس از او بازیگر دیگری عهده‌دار این نقش شود. اما حالا به نظر می‌رسد سازندگان سریال دکتر هو قصد دارند علاوه بر تغییر بازیگر، ‌تغییراتی اساسی هم در خود کاراکتر دکتر هو ایجاد کنند و جنسیت این شخصیت را تغییر دهند و ما شاهد حضور یک بازیگر زن به عنوان سیزدهمین بازیگری باشیم که نقش دکتر هو را ایفا می‌کند. برای همین علاوه بر بازیگرانی چون روری کینیر و پیتر ویشا، صحبت‌هایی هم از حضور اولیویا کولمن در بین کاندیدهای جایگزینی پیتر کابالدی شنیده می‌شد.
 
حالا اما با مطرح شدن نام تیلدا سوئینتون، به نظر می‌رسد توجهات بیشتر معطوف این بازیگر اسکار گرفته شود. و اگر هم بنا بر ظهور یک دکترو هو‌ تغییر جنسیت یافته باشیم، چه گزینه‌ای بهتر از سوئیتون که همیشه به بازی در نقش کاراکترهای عجیب و غیر معمول علاقه داشته است. آخرین حضور کابالدی در نقش دکتر هو، در اپیزود ویژه‌ی کریسمس امسال خواهد بود.

استیون موفَت، از نویسنده‌های شرلوک و یکی از تهیه کننده‌های دکتر هو درباره‌ی ایده‌ی تغییر جنسیت این کاراکتر می‌گوید: «به نظرم دفعه‌ی بعدی که ما بازیگر دکتر هو را تغییر می‌دهیم،‌ او یک دکتر زن خواهد بود. دلیلی ندارد نتوانیم این کار را بکنیم.»

یکی دیگر از بازیگران سابق نقش دکتر هو، مت اسمیت هم ابراز علاقه کرده بود که بار دیگر در نقش این کاراکتر ظاهر شود،‌ و ریچارد آیوادی،‌کمدین معروف انگلیسی هم جزو گزینه‌های محتمل به نظر می‌رسد.

دکتر هو سریالی علمی تخیلی و ساخته‌ی کشور انگلستان است که از سال ۱۹۶۳ از شبکه‌ی بی بی سی پخش می‌شود. تا به حال دوازده بازیگر نقش دکتر هو را ایفا کرده‌اند. ایده‌ی تغییر بازیگران این کاراکتر اولین بار در سال ۱۹۶۶  و در پی جدایی ویلیام هارتنل از پروژه مطرح شد تا سریال بتواند با وجود تغییر بازیگر اصلی‌اش هم ادامه پیدا کند. به این ترتیب که در داستان سریال توجیهی ایجاد کردند که دکتر هو هر بار در یک شخصیت جدید تجسم می‌یابد و برای همین تغییر هر چند مدت یک بار بازیگرش، در داستان سریال هم تعریف پیدا کرد.
کد مطلب : ۱۱۳۷۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.