۰
کدخدایی مطرح کرد

شورای نگهبان "لایحه احکام دائمی توسعه" را تایید کرد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۸
به گزارش عصرتعادل، عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود درباره سه مصوبه بررسی شده توسط شورای نگهبان نوشت:
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
عطف به نامه شماره ۹۰۶۷۲/۱۱۰ مورخ ۱۳/۱۱/۱۳۹۵ و پیرو نامه شماره ۵۴۱۱/۱۰۰/۹۵ مورخ ۲۶/۱۱/۱۳۹۵؛
لایحه تصویب احکام و مصوبات بیست و پنجمین کنگره اتحادیه جهانی پست (منعقد شده در دوحه - ۲۰۱۲ میلادی برابر با ۱۳۹۱ هجری شمسی) که با اصلاحاتی در جلسه مورخ دهم بهمن ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۲۷/۱۱/۱۳۹۵ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
احمد جنتی
دبیر شورای نگهبان
**
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
عطف به نامه شمارة ۹۰۶۶۱/۳۲ مورخ ۱۳/۱۱/۱۳۹۵ و پیرو نامه شمارة ۵۴۰۹/۱۰۰/۹۵ مورخ ۲۶/۱۱/۱۳۹۵؛
لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور که با اصلاحاتی در جلسه مورخ دهم بهمن ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، در جلسه مورخ ۲۷/۱۱/۱۳۹۵ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
احمد جنتی
دبیر شورای نگهبان
**
معاون اول محترم رئیس جمهور
عطف به نامه‌ شمارة ۱۲۵۷۵۶/۵۳۷۵۰ مورخ ۱۲/۱۰/۱۳۹۵؛
اصلاحیه اساسنامه شرکت‌های آب منطقه‌ای همدان،‌ لرستان، ایلام، مرکزی، خراسان شمالی، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، بوشهر، سمنان، قم، چهارمحال و بختیاری، زنجان، کردستان، قزوین و خراسان جنوبی مصوب جلسه مورخ پنجم دیماه یکهزار و سیصد و نود و پنج هیأت وزیران؛ در جلسه مورخ ۲۷/۱۱/۱۳۹۵ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
احمد جنتی
دبیر شورای نگهبان
به گزارش ایسنا، در جریان رفع ایرادات شورای نگهبان از لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، بند الحاقی ۶ ماده ۴۱ این لایحه که در آن پیش‌بینی شده بود هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) به عنوان تعطیل رسمی تعیین می‌شود مورد بررسی قرار گرفت و رئیس مجلس گفت که این ایراد مرتفع شده، زیرا پیش از این شورای نگهبان ایراد اصل ۷۵ (بار مالی) به این لایحه گرفته بود که دولت و آقای روحانی اعلام کردند با این مصوبه موافق هستند، لذا اشکال اصل ۷۵ این مصوبه مرتفع می‌شود.
کد مطلب : ۱۱۳۸۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}