۰

وقتی کرمانشاهی‌ها 2 برابر ظرفیت سالن آمدند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۳
به گزارش عصر تعادل،رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد کرمانشاه در حالی به پایان رسید که تیم ملی ایران، این جام را این‌بار در خانه خود صاحب شد و در مهد کشتی کشور آن را به‌دست گرفت؛ در شهری که هم مردمانش به کشتی‌دوستی شهره‌اند و هم کشتی‌گیران نام‌آوری را به تاریخ ورزش ایران هدیه داده است. میزبانی این دوره از جام جهانی برای کرمانشاه حواشی‌ای به ‌همراه داشت؛ اگرچه هیچ‌یک از این حاشیه‌ها نتوانست شیرینی این پیروزی را به کام مردم تلخ کند و کرمانشاهی‌ها و تماشاگران را تا دیروقت در خیابان‌ها از شادی مغفول بدارد. حمید بنی‌تمیم، نایب‌رئیس فدراسیون کشتی ایران، در پاسخ به خبرنگار «شرق» درباره چگونگی برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه گفت: «خوشبختانه کرمانشاه میزبان خوبی بود و همه امکانات لازم را برای برگزاری این مسابقه مهم مهیا کرد. تماشاچیان کرمانشاهی نیز با استقبال پرشور خود جذابیت این رقابت‌ها را دوچندان کرده بودند و همچنین با تشویق و میهمان‌نوازی‌شان از تیم‌های خارجی، پیام صلح و دوستی را به دنیا فرستادند و نشان دادند تبلیغات سوء بعضی از کشورها علیه ایران، بی‌اساس است». اما عده‌ای به نحوه برگزاری و برنامه‌ریزی مراسم از ابتدای مسابقات تا اهدای جوایز، اعتراضاتی داشتند. برخی به گنجایش و نحوه فروش بلیت و ورود و خروج و برخی دیگر به نحوه برخورد مأموران معترض بودند.
 
یکی از شهروندان کرمانشاهی با گوش‌های شکسته و سینه‌ای ستبر که بلیت‌به‌دست و ناامید جلوی در ورودی ورزشگاه ایستاده بود، گفت: «بلیت را چند روز پیش از سایت خریداری کردیم؛ اما این‌طور که پیداست، همه داخل هستند به‌جز آنهایی که بلیت تهیه کرده‌اند». یکی دیگر از تماشاگران با اشاره به ظرفیت صندلی‌های سالن که سه ‌هزار نفر است، گفت: «اگر دقت کنید حدود دو برابر ظرفیت سالن، تماشاگر در اینجا حضور دارد». صابر رحیمی، سرپرست ورزش و جوانان استان کرمانشاه، دراین‌باره توضیح می‌دهد: «متأسفانه سالن امام خمینی با سه هزار نفر ظرفیت، جواب‌گوی مشتاقان تماشای مسابقات کشتی نبود؛ اما خوشبختانه در جریان سفر وزیر ورزش‌وجوانان به استان کرمانشاه برای حضور در مسابقات کشتی، ایشان قول تسریع در راه‌اندازی ورزشگاه شش‌هزارنفری دهکده المپیک کرمانشاه را دادند». این را البته نه جزء معایب این جام، بلکه شاید بشود جزئی از مزایای این جام دانست. شاید هیچ جای جهان را نتوان یافت که این تعداد تماشاگر برای دیدن رقابت‌های کشتی به سالن بیایند؛ از هر روزنه‌ای در سالن چند جفت چشم تماشاگر دیده می‌شد. بماند که همه فضاهایی که ممکن بود از آدم پر شود، پر شده بود و جمعیتی هم بیرون سالن ایستاده بودند.

آزادکار کرمانشاهی: روسفید شدیم

یدالله محبی، نماینده ١٢٥ کیلوگرم تیم ملی کشتی کشورمان که در دیدار ایران و مغولستان روی تشک رفت، درباره چگونگی برگزاری مراسم به «شرق» گفت: «با توجه به اینکه سطح مسابقات جام جهانی به‌دلیل حضور چهره‌های شاخص دنیای کشتی بالاست و نظیر این مسابقات را فقط می‌توان در المپیک و مسابقات جهانی دید، می‌شود گفت که این دوره از مسابقات با کیفیت خوبی برگزار شد».  محبی از اینکه قهرمانی ایران در این دوره از مسابقات چقدر پیش‌بینی‌پذیر بود، ادامه می‌دهد: «اینکه تیم ملی ایران بر سکوی اول جام جهانی بایستد، پیش‌بینی می‌شد؛ چراکه ما پنج سال پیاپی این عنوان را کسب کرده بودیم؛ اما این را هم باید بگویم که دفاع از عنوان قهرمانی کار آسانی نبود و به محاسبات دفتر و قلم نمی‌شد اعتماد کرد. کشتی‌های نفس‌گیری داشتیم؛ به‌ویژه دیدار فینال مقابل آمریکا و بازی آخر که گویی جدال مرگ و زندگی بود. خوشبختانه کمیل قاسمی به زیبایی کشتی‌گیر آمریکایی را شکست داد و ما قهرمان این دوره جام جهانی شدیم». او با اشاره به اینکه پس از المپیک ریو، اردوی تیم ملی ایران برای شرکت در مسابقات دو وزن غیرالمپیکی آغاز شده بود، می‌گوید: «من بلافاصله بعد از مسابقات قهرمانی کشور به اردو ملحق شدم و سه ماه مداوم برای مسابقات جام جهانی در اردو بودیم. از همه تماشاگران مهربان کرمانشاهی صمیمانه تشکر می‌کنم و دستشان را به گرمی می‌فشارم که ما را روسفید و نقش مهمی در پیروزی کشورمان ایفا کردند. به‌دست‌آوردن این جام را به آنها و هم‌وطنان عزیزم تبریک می‌گویم».

باروز به فارسی از مردم ایران تشکر کرد

جردن باروز، قهرمان آمریکایی کشتی آزاد جهان و المپیک، از همه مردم ایران برای حمایت‌ها و تشویق‌هایشان در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه به زبان فارسی تشکر کرد. آزادکار وزن ۷۴ کیلوگرم تیم کشتی آزاد آمریکا، یکی از چهره‌های محبوب جام جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه بود که به‌جز دیدار برابر ایران، در همه دیدارهای قبلی از سوی هواداران ایرانی تشویق و حمایت شد. باروز نوشت:  «با سپاس فراوان خدمت تمام مردم ایران که به من و هم‌تیمی‌های من در کرمانشاه و تهران عشق و علاقه بسیار نشان دادند و به تیم ملی کشتی آزاد ایران تبریک فراوان می‌گویم؛ در این دوره و دوره‌های قبل. امیدوارم همیشه پیروز و سربلند باشید. درحال‌حاضر راهی کشورم هستم و برای همه‌چیز تشکر می‌کنم. دوستتان دارم خیلی زیاد. دوست دارم دوباره به ایران برگردم. به امید دیدار».
کد مطلب : ۱۱۳۸۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.