۰

آسمان آسیا آبی می‌شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۸
به گزارش عصر تعادل، لیگ قهرمانان آسیا از امروز درمرحله گروهی برای نمایندگان ایران آغاز می‌شود. استقلال تهران در گروه A به مصاف الاهلی امارات می‌رود و استقلال خوزستان با کوله‌باری از مشکلات در عمان از الفتح عربستان پذیرایی خواهد کرد.

هراس الاهلی از استقلال

بهمنی که گذشت، ماهی فوق‌العاده برای استقلال بود. استقلال ضعیف نیم‌فصل اول در نیم‌فصل دوم تبدیل به تیمی ترسناک و مدعی شد که حالا رقیبان از رویارویی با آن هراس دارند. استقلال در بهمن‌ماه ٥ برد متوالی در لیگ را به‌د ست آورد که یکی از آنها در دربی بود. این تیم در پلی‌آف لیگ قهرمانان تیم مدعی السد را شکست داد تا در آسیا هم برای رقیبان خط و نشان بکشد. حالا استقلال در دوبی به دنبال هفتمین برد متوالی خود است تا اسفند را هم رویایی شروع کند. الاهلی هم تیمی قدرتمند در امارات است که فصل گذشته قهرمان لیگ این کشور شد و امسال هم در رده دوم لیگ این کشور قرار دارد.
 
الاهلی درحال حاضر قدرتمندترین خط دفاع لیگ امارات را دارد و در ورزشگاه خانگی خود حریفی خطرناک برای تیم منصوریان است. با این وجود، استقلالی‌ها هم روزهای خوبی را می‌گذرانند و قطعا الاهلی برنامه ویژه‌ای برای مهار جوان‌های استقلال خواهد داشت. استقلال که می‌خواست با جپاروف و تیموریان تیمش را در نیم‌فصل دوم تقویت کند، به دلیل محرومیت ازطرف فیفا دست به دامان بازیکنان جوانش شد تا این روزها با آنها در فوتبال ایران آقایی کند. منصوریان با جوان‌هایی مثل نورافکن، اسماعیلی، به برزای، حقدوست، زکی‌پور و... تیمی ترسناک و مقتدر را ساخت که هوادارانش به موفقیت این تیم در آسیا امیدوار شده‌اند. البته جوان‌های استقلال تنها داشته‌های این تیم نیستند. با تجربه‌هایی مثل امید ابراهیمی، خسرو حیدری، مهدی رحمتی و کاوه رضایی هم نقش کلیدی درموفقیت‌های استقلال ایفا کرده‌اند و قطعا تجربه آنها در بازی‌های آسیایی بیشتر به کار استقلال خواهد آمد.
 
استقلال درصورتی که بتواند قدم اول را در آسیا محکم بردارد و با یک برد شیرین به تهران برگردد، هم لیگ برتر را با روحیه بالاتر ادامه می‌دهد و هم برای سایر رقیبان آسیایی‌اش خط و نشان می‌کشد. اگر آبی‌پوشان پایتخت همان تیمی باشند که در یک‌ماه اخیر بودند، قطعا پتانسیل صعود از گروهشان را هم دارند. استقلال با وجود شایستگی فنی که دارد از نظر امکانات و تمول قابل مقایسه با الاهلی نیست. الاهلی سه بازیکن خارجی دارد که از بهترین‌های قاره کهن هستند و قطعا منصوریان برنامه ویژه‌ای برای مهار آنها خواهد داشت. دیدار دو تیم ساعت ١٩ و ٤٥ دقیقه در ورزشگاه خانگی الاهلی برگزار می‌شود.

اولین تجربه آسیایی

استقلال خوزستان هیچ نشانی از تیم مقتدر ‌سال گذشته ندارد که قهرمان شد. این تیم حال و روز خوشی ندارد و به شدت درگیر مشکلات مالی است. اوضاع مالی استقلال خوزستان به قدری اسفناک است که حتی برای سفر به عمان هم پولی در بساط این باشگاه نبود. مشکلات استقلال به‌ حدی بود که سرمربی این تیم اعلام کرد، اگر وضع مالی باشگاه سامان پیدا نکند، بهتر است که از حضور در لیگ قهرمانان آسیا انصراف بدهیم. با این وجود، استقلال خوزستان با هر سختی که بود، خود را به عمان رساند تا اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان را مقابل الفتح عربستان برگزار کند. این دیدار امروز ساعت ١٤ و ٣٠ دقیقه درعمان برگزار می‌شود.
کد مطلب : ۱۱۳۸۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.