۰

مهاجری: تعداد تیم‌های لیگ برتر باید کم شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۹
به گزارش عصر تعادل، محمدرضا مهاجری با اشاره به پیروزی سه بر صفر تیمش مقابل صنعت نفت آبادان اظهار کرد: تیم ما همیشه در بازی‌های گذشته عملکرد فنی خوبی داشت ولی در باز کردن دروازه حریف به مشکل می‌خوردیم که خدا را شکر در این دیدار این مشکل حل شد.

وی ادامه داد: در این دیدار همه خوب بودند، دفاع و دروازه‌بان عملکرد خیلی خوبی داشتند و باعث شدند که دروازه ما بسته بماند و از سوی دیگر مهاجمان نیز توانستند سه گل را وارد دروازه حریف کرده و یک بازی شش امتیازی و مهم را پیروز شویم؛ به اعتقاد من در این پیروزی همه بازیکنان چه کسانی که داخل زمین بودند و چه بازیکنان نیمکت‌نشین سهیم بودند.

مهاجری تصریح کرد: با وجود مشکلات جوی احتمال می‌دادیم که به این زودی به مشهد باز نگردیم اما خوشبختانه روز گذشته به صورت مستقیم از اهواز به مشهد پرواز داشتیم.

سرمربی تیم فوتبال پدیده عنوان کرد: متاسفانه به دلیل شرایط جوی شهر مشهد تنها یک جلسه در زمین چمن تمرین داشتیم و مابقی تمرینات در سالن و چمن مصنوعی که از استاندارد خوبی برخوردار نیستند، برگزار شد و همین موضوع باعث شد که توان زیادی از بازیکنانم پیش از بازی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: از روز سه‌شنبه تمرینات تیم از سر گرفته خواهد شد و با توجه به بارش برف مشهد تلاش می‌کنیم هر چه زودتر زمین چمن را برای برگزاری تمرینات آماده کنیم.

مهاجری در خصوص پرونده‌های بازیکنان خارجی شاکی از باشگاه‌ها و خطر کسر امتیاز از تیم‌ها، اضافه کرد: این اتفاقات یک روزه نبوده و اگر دقت کنیم حداقل به دو سال پیش باز می‌گردد که متاسفانه باشگاه‌ها پیگیری نکرده و مثل همیشه برای دقیقه ۹۰ گذاشته‌اند حالا خطر کسر امتیاز و سقوط در کمی آن‌هاست.

سرمربی تیم فوتبال پدیده بیان کرد: چیزی که در این میان مهم است وجود تضاد بین حق و حقوق یک بازیکن خارجی با بازیکنان داخلی است، قطعا فیفا دیگر تحت لابی و فشار رای صادر نمی‌کند و اعلام می‌شود زمانی که بدهکار هستی باید بدهی خود را پرداخت کنی.

وی افزود: من خودم از تیم‌های زیادی از سال‌های گذشته طلب دارم اما چون قانون مشخص و محکمی در ایران برای پیگیری حق و حقوق بازیکنان و کادر فنی وجود ندارد، به نتیجه نمی‌رسیم اما چون بازیکنان خارجی‌ به فیفا وصل می‌شوند باشگاه‌ها مجبور می‌شوند که پاسخگو باشند و در غیر این صورت با کسر امتیاز باید تاوان این اتفاقات را بدهیم. می‌توان گفت این مشکلات به دلیل اهمال کاری فدراسیون است زیرا دارای قوانین محکم و پیگیری قانونی نیست.

سرمربی تیم پدیده گفت: به اعتقاد من رسیدگی به شکایات بازیکنان خارجی و پرداخت کامل حقوق آن‌ها ظلم به بازیکنان داخلی است زیرا نه تنها باشگاه‌ها ملزم به پرداخت قرارداد آن‌ها هستند بلکه باید غرامت هم بدهند.

مهاجری گفت: با اینکه این موضوع به ضرر ما خواهد بود اما اعتقاد دارم باید تعداد تیم‌های لیگ کم شود، درست است که کشور ما پهناور است و استعدادهای بسیاری دارد ولی ساختار ضعیف و نبود سخت‌افزارها باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی می‌شود. به جرات می‌گویم بسیاری از تیم‌های حاضر در لیگ حتی عنوان تیم هم شامل نمی‌شوند چه برسد به نام باشگاه.

سرمربی تیم فوتبال پدیده اضافه کرد: وقتی اسم لیگ حرفه‌ای است باید رفتار، امکانات و قراردادها نیز حرفه‌ای باشد. به دلیل همین مشکلات باید مانع ثبت قرارداد تیم‌های بدهکار شویم و با مشخص کردن یک پروسه یک ساله و دادن فرصت به تیم‌های بدهکار برای تسویه حساب، به تمام این مشکلات خاتمه دهیم. این سال‌ها باشگاه‌های فوتبال در ابتدای فصل با وجود اینکه موجودی ندارند برای رقابت با تیم‌های دیگر هم که شده قراردادهای چند صد میلیونی می‌بندند غافل از اینکه هیچ پولی موجود نیست و این اتفاق دقیقا شبیه کشیدن چک بی‌محل است و تنها خیالمان برای مدت کوتاهی راحت است.

مهاجری اظهار کرد: مدیران باشگاه نیز یاد گرفتند که مشکلات را برای مدیران بعدی به میراث بگذارند و خودشان را از زیر بار مسئولیت خارج کنند به هر حال اگر می‌خواهیم فوتبالمان درست شود باید از یک جایی شروع کنیم و جلوگیری از حضور تیم‌های بدهکار در لیگ بهترین نقطه آغاز است.

سرمربی تیم فوتبال پدیده در خصوص انتخاب مدیرعامل جدید باشگاه پدیده، عنوان کرد: تا جایی که اطلاع دارم با تصمیم هیات مدیره باشگاه کریمی به عنوان مدیرعامل جدید انتخاب شده و باید در این مدت پروسه ثبت صورت گیرد. البته در این زمان نیز مدیران باشگاه تلاش کردند مشکلات باشگاه را حل کنند.

وی ادامه داد: تنها چیزی که در این زمینه می‌خواهیم این است که آرامش در باشگاه ساکن شود تا بتوان با آرامش و قدرت کار را ادامه داد زیرا تنها هشت هفته سخت باقی مانده و باید زودتر برای رسیدن به نتیجه جنبید.
کد مطلب : ۱۱۳۸۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.