۰

آخوندی با این کارنامه، نمایندگان را قانع کرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۶
به گزارش عصرتعادل،محسن حاجی میرزایی - دبیر هیأت دولت - در روزنامه «ایران» می‌نویسد: در جلسه دیروز هیأت وزیران، موضوع اعتماد مجدد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر راه و شهرسازی که حاکی از رضایت مجلس شورای اسلامی از خدمات این وزارتخانه است، مطرح شد و رئیس‌جمهور از رئیس مجلس، هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی کرد. به بهانه اعتماد مجدد نمایندگان ملت به وزیر راه و شهرسازی مناسب است گوشه‌ای از دستاوردهای این دوره را گزارش کنم.
دوره مسئولیت آخوندی با موفقیت‌های بزرگ و درخور اعتنایی در حوزه راه و شهرسازی همراه بوده است که به گمان من به شایستگی اطلاع‌رسانی نشده است. زیرساخت‌های حمل و نقل و ترانزیت کشور با تلاش‌های انجام شده نوید از آینده درخشانی در این حوزه می‌دهد. اتمام عملیات اجرایی راه‌آهن گرگان - اینچه‌برون جهت انتقال بار ترانزیتی از کشور ترکمنستان و قزاقستان، افزایش ۹۳ درصدی پروازهای ترانزیتی از فراز کشور، افزایش ۶۲ درصدی جابه‌جایی مسافر حومه‌ای ریلی، بیش از ۵ هزار کیلومتر زیرساخت جاده‌ای شامل آزادراه، بزرگراه و راه اصلی و بیش از ۵۸۰۰ کیلومتر راه روستایی از جمله این تلاش‌های مهم است.
گسترش ظرفیت ناوگان دریایی و حمل و نقل دریایی کشور در دوره فعالیت وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید، از دیگر اقدامات موفقیت‌آمیز این وزارتخانه محسوب می‌شود. رشد ۹ درصدی ظرفیت ناوگان دریایی نفتی کشور و رسیدن به ۱۵ میلیون تن ظرفیت، رشد ۱۰ درصدی ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر تجاری و رسیدن به ۲۰۹ میلیون تن ظرفیت، بهره‌برداری از ۳۹ پروژه توسعه و تجهیز بنادر به ارزش تقریبی ۳۲۷۲ میلیارد ریال، بهره‌برداری از ۱۴ موج‌شکن بنادر کوچک چند منظوره در سواحل جنوب کشور و بهره‌برداری از بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور در بندر شهید حقانی استان هرمزگان از جمله این دستاوردهاست.
تصادفات رانندگی همواره یکی از دغدغه‌های اصلی کشور بوده و با توجه به میزان مرگ و میر و جراحات ناشی از آن، یکی از چالش‌های اصلی مسئولان و مردم محسوب می‌شود. بر اساس مطالعات اقتصادی صورت گرفته با توجه به حدود ۱۶ هزار نفر کشته و ۵۰۰ هزار مصدوم ناشی از آن (سالانه)، میزان هزینه مستقیم و غیرمستقیم ناشی از تصادفات رانندگی، سالانه بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال است که این میزان در حدود ۶ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهد.
حذف و اصلاح تعداد ۱۹۳۲ نقطه - مقطع و تقاطع پرتصادف در راه‌های شریانی و استقرار سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در راه‌های شریانی کشور در ۵۰۰ محور مهم نیز اقداماتی است که در جهت ایمن‌سازی راه‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای به انجام رسیده است. انعقاد قرارداد و خرید هواپیما از دو شرکت معتبر بین‌المللی که برای نخستین بار در این شیوه و با این حجم در سال‌های پس از انقلاب انجام شد و منجر به خرید ۲۰۰ فروند هواپیما به شیوه اجاره به شرط تملیک و تأمین مالی از مسیر درآمدهای حاصل از بهره‌برداری از هواپیماها به انجام رسید علاوه بر اینکه مهر ابطالی بر تحریم‌ها تلقی می‌شود زمینه‌ساز تحولاتی بزرگ در حوزه حمل و نقل هوایی محسوب می‌شود.
زمینه‌سازی برای بازپس‌گیری سهم ایران از بازار صنعت حمل و نقل هوایی در منطقه و جهان و تسهیل گردشگری ملی و بین‌المللی از جمله این تحولات محسوب می‌شود. همچنین افتتاح ۷۱۰ هزار واحد مسکن مهر از یک میلیون و هفتصد هزار واحد افتتاح شده در این دولت و افزایش آن به ۸۰۰ هزار تا پایان دوره این دولت نیز از جمله خدمات این دستگاه به شمار می‌آید.
درک اهمیت و ارزش این کارها بدون در نظر داشتن محدودیت‌های شدید منابع که در بخش عمده‌ای از دوران استقرار دولت یازدهم، دولت را در پیگیری اهداف و برنامه‌هایش با مشکلات متعددی روبه‌رو کرد، میسر نیست. بدون تردید اعتماد مجدد نمایندگان محترم مجلس به جناب آقای آخوندی حکایت از آگاهی آنان از این دستاوردهاست.
انتهای پیام
کد مطلب : ۱۱۳۹۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}