۰

آغاز آتش‌بس در اوکراین از امروز

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۶
به گزارش عصرتعادل به نقل از سی.ان.ان، توافق مربوط به این آتش‌بس اخیرا از سوی سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ به عنوان تلاشی‌ جدید برای اجرای توافقنامه صلح مینسک اعلام شد.
این آشت‌بس در پی حصول توافق میان طرف‌های درگیر اوکراین در اجلاس مونیخ و پس از چندین روز نبرد خونین در نواحی جنگ‌زده شرق این کشور آغاز شده است. قرار است علاوه بر توقف تبادل آتش‌ها در این منطقه، دو طرف ادوات سنگین جنگی خود را هم عقب ببرند.
با وجود این، نقض مکرر آتش‌بس‌ میان شورشیان جدایی‌طلب در شرق اوکراین و نیروهای دولتی این کشور، باعث شده ناظران به دوام آتش‌بس جدید چندان امیدوار نباشند.
در ۳۰ ماه گذشته میلادی تقریبا روزانه میان دو جبهه نیروهای دولتی و شورشیان جدایی طلب در شرق اوکراین درگیری جاری بود اما از اوایل سال جاری میلادی، این درگیری‌ها مجددا افزایش یافته است.
اکنون با آغاز آتش‌بس جدید قرار است دو طرف طی این هفته سلاح‌های جنگی سنگین خود را از خط مقدم درگیری عقب بکشند.
با وجود این، یک منبع آگاه که در نشست امنیتی مونیخ حضور دارد گفته، مذاکرات روزهای گذشته پیشرفت محسوسی برای رسیدن به یک راه حل سیاسی نداشته است.
انتهای پیام
کد مطلب : ۱۱۳۹۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}